جکت فاز ۲۰ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی آماده شد

۲۸ آبان ،

مدیر یاردهای خرمشهر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران امروز گفت: این جکت با توجه به برنامه ریزی برای شناورها و بارج های شرکت تا اواخر این هفته، آماده بارگیری می شود.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بدوی افزود: با محاسبه مدت مهاربندی و جا بجایی دریایی از بندر خرمشهر به عسلویه انتظار می رود این جکت تا ۲۵ روز آینده در موقعیت نصب قرار گیرد.

وی با اشاره به این که ساخت سازه های فازهای ۲۰ و ۲۱ توسعه میدان گازی پارس جنوبی در چارچوب قراردادی به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران واگذار شده است،  گفت: سازه این فازها به وزن افزون بر ۱۵ هزار و ۷۷۰ تن شامل ساخت مجموعه ای از جکت ها،  سکوهای سرچاهی و  آزادسازی گاز، پل ها و سکوهای میانی، احداث، خطوط لوله دریایی و خشکی و همچنین شبکه فیبر نوری است که تاکنون بخشی از آنها انجام شد.

مدیر یاردهای خرمشهر  شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: در یاردهای خرمشهر که مشتمل بر ۶ یارد است، سازه های دریایی شامل سکوها، عرشه ها، جکت، سه پایه و سایر متعلقات ساخته می شود  و  با توجه به توانمندی های شرکت، مراحل جا به جایی  و  نصب این سازه ها در موقعیت ها  نیز از این  شرکت  انجام می شود.

یاردهای خرمشهر از ۹ سال پیش از  شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با  هدف ساخت سازه های دریایی آغاز به کار کردند و هم اکنون ۴ هزار نفر در آنها به کار اشتغال دارند.

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با توجه به داشتن ماشین آلات و تجهیزات،  یاردهای ساخت، کارخانه اندود لوله و ناوگان دریایی و توانمندی در مدیریت طرح ها و مهندسی،  نقش مهمی در اجرای طرح های بزرگ ملی در بخش فراساحل به عهده دارد.

فازهای ۲۰ و ۲۱ با هدف استحصال گاز از طریق  توسعه میدان گازی پارس جنوبی به میزان ۲  میلیارد فوت مکعب در روز در مجاورت فازهای  ۹ و ۱۰ در دست اجراست.

تولید سالانه این فازها  ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز تصفیه شده، یک میلیون تن گاز اتان، یک میلیون تن گاز مایع، ۲۷ میلیون بشکه میعانات گازی و استحصال ۱۴۴ هزار تن گوگرد دانه‌بندی شده  است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.