«جیگر» ممنوع‌التصویر نیست

در حالی که رسانه های بیگانه روز گذشته مهم ترین اخبار خود را به ممنوع التصویری و حذف عروسک «جیگر» اختصاص داده و آن را تحلیل می کردند، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو این خبر را تکذیب کرد.

علی زارعان در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس درباره انتشار خبری درباره حذف و ممنوع التصویری عروسک «جیگر» در مجموعه «کلاه قرمزی» گفت: من با آقای طهماسب و آقای جبلی، مدیر شبکه نمایش، مدیر شبکه جام جم و … صحبت کرده و از آنها درباره حذف این شخصیت عروسکی سوال کردم که همگی متفق القول این مطلب را تکذیب و عنوان کردند که در این باره هیچ گونه اظهارنظری نداشته اند. حذف و یا ممنوع التصویری این عروسک را تکذیب می کنیم.

وی ادامه داد: شخصیت جیگر یک شخصیت محبوب است که در کنار کلاه قرمزی، پسرعمه زا، آقوی همساده، بچه ننه، پسرخاله و … قرار دارد و هیچکدام از آنها حذف نشده اند.

زارعان درباره عنوان برخی مطالب راجع به بدآموزی عروسک جیگر تصریح کرد: به هیچ عنوان این عروسک بدآموزی نداشته و خوشبختانه از نوروز که جیگر به جمع عروسک های مجموعه کلاه قرمزی پیوست، با استقبال فراوانی روبرو شد و حتی آقای ضرغامی به طور مستقل از سازندگان این برنامه تشکر کردند. همچنین آقای دارابی نیز در جلسه ای دیگر به خاطر خلق چنین شخصیت های عروسکی پرطرفداری از خالق آنها تشکر کرد و حدود دو هفته پیش نیز آقای بخشی زاده مدیر شبکه دو از سازندگان کلاه قرمزی تجلیل کرد.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو درباره ساخت مجموعه کلاه قرمزی ویژه نوروز ۹۲ نیز عنوان داشت: صحبت های مقدماتی انجام شده و قرار است کلاه قرمزی به همراه سایر عروسک های این برنامه در نوروز ۹۲ نیز ویژه برنامه ای را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان حذف عروسک جیگر در برنامه نوروزی ۹۲ وجود دارد؟ پاسخ داد: خیر. فکر نمی کنم که این عروسک حذف شود. مگر اینکه آقای طهماسب به تصمیم تازه ای در این باره برسند که احتمال آن خیلی کم است و قرار بر حذف هیچکدام از عروسک ها نیست.

به گزارش فارس، عروسک «جیگر» یک الاغ است که با تکه کلام جیگرم در مجموعه کلاه قرمزی ۹۱ حضور داشت. روز گذشته ممنوع التصویری این عروسک محبوب کودکان تبدیل به مهم ترین خبر برخی شبکه های ماهواره ای نظیر بی بی سی فارسی، صدای امریکا، من و تو و … شده بود و این شبکه ها برای ممنوع التصویری این عروسک تحلیل های بسیاری آورند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.