جی‌ال‌ای؛ الگوی شاسی بلند تازه مرسدس

۲۹فروردین۱۳،

جی‌ال‌ای؛ الگوی شاسی بلند تازه مرسدس

Bookmark and Share

مرسدس بنز در آستانه نمایشگاه خودروی شانگهای تصاویر و اطلاعاتی از کانسپت جی‌ال‌ای را منتشر کرد. این کانسپت مبنای ساخت خودرویی به همین نام خواهد بود که رقیبی برای ب ام و اکس۱ و آئودی کیو۳ در کلاس پررونق شاسی‌بلند‌های شهری است. 

جی‌ال‌ای یک شاسی بلند کوچک یا کراس‌اوور است که با الهام از نسل تازه کلاس ای طراحی شده است. جی‌ال‌ای تازهترین مدل مرسدس بنز است که بعد از کلاس ای، کلاس بی و مدل سی‌ال‌ای بر روی پلتفرم دیفرانسیل جلوی ام‌اف‌ای ساخته می‌شود.

 جلوپنجره بزرگ و تنها با دو خط افقی پهن، گلگیرهای عضلانی و کاپوت خودرو با دو برآمدگی ساخته شده تا ماشین اسپرت‌تر و قوی‌تر به چشم آید. چرخ‌های کانسپت بیست اینچی است و لاستیک های ۲۵۵/۴۵ برایش انتخاب شده است. 

چراغ‌های جلوی کانسپت با تکنولوژی لیزر ساخته شده است که روشنایی بیشتری دارد. این چراغ‌ها علاوه بر روشن‌کردن جاده پروژکتور هم هست و می‌توان از طریق سیستم «فرماندهی آنلاین» خودرو عکس و فیلم با آن نمایش داد. چراغ‌ها همچنین به سیستم راه‌یاب ماهواره‌ای ماشین هم وصل است و راهنمای حرکت را هم از طریق پروژکتورهایش روبروی راننده در جاده نشان می‌دهد. این سیستم قرار نیست بر روی مدل تولیدی عرضه شود. 

جی‌ال‌ای؛ الگوی شاسی بلند تازه مرسدس

طول کانسپت ۴۳۸۳ میلی‌متر، عرضش ۱۹۷۸ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۵۷۹ میلی‌متر است. با این ابعاد اندازه خودرو بسیار به آئودی کیو۳، ب ام و اکس۱ و رنج‌روور ایووک نزدیک است. فاصله بین دو محور خودرو اعلام نشده اما حدود دو متر و ۶۰ سانتی‌متر تخمین زده می‌شود. 

موتور این کانسپت چهار سیلندر دو لیتری توربو است که از مدل ای‌۲۵۰ قرض گرفته شده و می‌تواند ۲۱۱ اسب بخار نیرو تولید کند. نیروی موتور از طریق جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک نیروی خود را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. 

جی‌ال‌ای؛ الگوی شاسی بلند تازه مرسدس

موتورهای چهار سیلندر دیگر کلاس ای هم با جی‌ال‌ای عرضه خواهد شد و مدل ای‌ام‌جی از این خودرو هم با موتور ۳۵۴ اسب بخاری چهار سیلندر که قوی‌ترین موتور چهار سیلندر جهان نامیده شده است هم با این خودرو عرضه می‌شود. 

مرسدس بنز نمی‌خواهد اشتباهش در تأخیر در عرضه مدل جی‌ال‌کی را اینبار تکرار کند. مدل جی‌ال‌کی در سال ۲۰۰۸ و پنج سال بعد از ب ام و اکس۳ به بازار عرضه شد. اما حالا به لطف پلتفرم ام‌اف‌ای مرسدس بنز لحظه‌ای را برای ورود به بازار پررونق شاسی‌بلندهای کوچک تلف نکرده است. 

نسل تازه جی‌ال‌ای به احتمال بسیار در نمایشگاه خودروی فرانفکورت رونمایی خواهد شد.

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۴ | مرسدس بنز | جی‌ال‌ای | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۱۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.