حاتمی کیا ˝چ ˝را به ˝شیار ۱۴۳˝ تقدیم کرد/ آبیار: من هدیه ام را امشب از آقای حاتمی کیا گرفتم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نشست خبری فیلم ˝شیار ۱۴۳˝

نشست خبری فیلم ˝شیار ۱۴۳˝ به کارگردانی نرگس آبیار دقایقی پیش در سالن کنفرانس سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ این نشست یک مهمان ویژه داشت که آن هم ابراهیم حاتمی کیا بود. کارگردان فیلم “چ”که تحت تاثیر این فیلم قرار گرفته آخرین ساخته اش را به “شیار ۱۴۳” تقدیم کرد.

حاتمی کیا قبل از آغاز نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: مریلا زارعی در این فیلم مثل حاج کاظم آژانس شیشه‌ای ماندگار خواهد شد و نقش متفاوتی ر در این فیلم بازی می کند. آنقدر که از زنان خیابانی در سینما می‌بینیم از مادران شهدا صحبتی نمی‌شود. من فیلم “چ” را به “شیار ۱۴۳” تقدیم می کنم.

در ابتدای نشست نرگس آبیار گفت: من هدیه ام را امشب از آقای حاتمی کیا گرفتم. از مسئولان جشنواره تشکر می کنم که زمان خوبی را به این فیلم اختصاص دادند.

آبیار در خصوص ایده شکل گیری این فیلم گفت: من فیلمنامه این فیلم را براساس رمان” اختر وروزهای تلواسه” نوشتم و قصه های فرعی به آن اضافه کردم و یکی از شخصیت های اصلی آن رمان پرداختم.

در ادامه نشست مریلا زارعی که اشک هایش سرازیر شده بود و تحت تاثیر فیلم قرار گرفته بود گفت: من عذرخواهی می کنم که به شدت تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتم، این برای بار دوم بود که این فیلم را تماشا کردم. تشکر می کنم ار انرژی خوبی که در سالن از اهالی رسانه گرفتم. تشکر می کنم از نرگس آبیار که فیلمنامه این فیلم را نوشت.

او در ادامه توضیح داد: از بازیگران کرمانی این اثر سینمایی تشکر می کنم که برای باورپذیرتر شدن لهجه در این فیلم به من کمک ویژه ای کردند.

بازیگر فیلم سینمایی” شیار ۱۴۳″تاکید کرد: من امروز همانند یک مخاطب عام یا ساده تحت تاثیر قرار گرفتم.

زارعی ادامه داد: در “شیار ۱۴۳ ” با دقت و وسواس ویژه ای کار کردیم تا خدای ناکرده به ساحت مقدس شهدا لطمه ای وارد نشود. زمانی که خانم آبیار فیلمنامه این اثر سینمایی را در اختیار من قرار داد من در کنار رود راین بودم و احساس شخصیت قهرمان فیلم “از کرخه تا راین” را داشتم و تصمیم گرفتم که برگردم و این کاراکتر را بازی کنم.

او توضیح داد: خوشحالم که در نقش مادر شهید بازی کردم .قشری که خیلی از ما در حقشان کوتاهی کردیم.

در ادامه این نشست نرگس آبیار در پاسخ به این پرسش که آیا سینمای جنگ تمام شده است گفت: دفاع مقدس و جنگ چیزی نیست که تمام شود و ما هنوز تاثیرات آنرا در زندگی خود می بینیم. هنوز پرداختن به این دوران در آثار سینمایی جای بحث دارد.او توضیح داد: جنگ برای ما تمام نشده است هشت سال جنگ بهترین گنجینه برای فیلمسازی است.

حاشیه ها

مریلا زارعی در تمامی لحظه های نشست خبری چشمانش تر بود و با گریه سخن می گفت.

عکاسان در روند اجرای این مراسم اختلال ایجاد کردند و نشست خبری بیش از حد شلوغ بود.

حاتمی کیا سوژه عکاسان شد.

مریلا زارعی هربار پس از اشک و گریه زاری مورد تشویق قرار گرفت.

گلاره عباسی گفت: وقتی خانم زارعی را دیدم دریافتم که بعد از سال ها می توانی عاشق کارت باشی.

جواد عزتی گفت: برای من مهم بود که این فیلم بسیار خوبی باشد.

سودابه خسروی گفت: خوشحالم که در این فیلم کار کردم.

قاسمی تهیه کننده این فیلم گفت: وزارت ارشاد دولت قبل هیچ کمکی به ما نکرد.


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.