حادثه‌ای که شبیه حادثه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری بود

سناریوهای مشابه غرب برای کشورهای محور مقاومت

شریف شحاده، عضو مجلس نمایندگان سوریه گفت: آنچه در دمشق روی داد یادآور زمان انقلاب اسلامی ایران است. آن زمان در ایران نیز گروهک تروریستی منافقین ساختمانی دولتی را منفجر کردند که براثر آن بسیاری از مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند، اما…

بولتن نیوز: همان‌طور که حتما در اخبار دیده و شنیده‌اید، دیروز یکی از محافظان مقامات نظامی سوریه در داخل ساختمان شورای امنیت ملی این کشور دست به عملیات انتحاری زد. در این عملیات «داود راجحه» وزیر دفاع و «آصف شوکت» معاون رئیس ستاد ارتش سوریه کشته شدند. «محمد الشعار» وزیر کشور نیز زخمی شد. ظاهرا شماری دیگر از مسئولان امنیتی و نظامی نیز در این عملیات تروریستی جان باختند که در مورد هویت آنها و شمار زخمی ها گزارشی نرسیده اما جراحت برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. «هشام اختیار» رئیس دفتر امنیت ملی نیز در میان زخمی هاست.

از سویی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، اخبار ضد و نقیض زیادی درباره بشار اسد نیز منتشر شده است. بر همین اساس، یک منبع رسمی سوریه در گفتگو با روزنامه السفیر لبنان، همه شایعات پیرامون بشار اسد را رد کرد. این منبع رسمی سوری تاکید کرد که بشار اسد هیچ اظهارات مطبوعاتی را در دوره کنونی با شبکه‌های اجتماعی نیز انجام نداده است.

این منبع تاکید کرد که بشار اسد در دفتر کارش است و فعالیت‌های روزانه و عادی خود را دنبال می‌کند، این در حالی است که برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که وی به شهر اللاذقیه رفته و عملیات پاسخ به  ترور سه تن از رهبران ارشد امنیتی خود را مدیریت می کند. از سوی دیگر برخی رسانه‌های خبری پیش از این مدعی بودند که کاروان بشار اسد هدف حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفته و وی زخمی شده است.

این موضوعات به خوبی نمایانگر دور جدید “جنگ روانی” علیه سوریه است. چنان‌چه وزارت اطلاع رسانی سوریه نیز با اشاره به انفجار روز چهارشنبه در دفتر امنیت ملی این کشور، پخش هماهنگ انبوه اخبار و فیلم های دروغین از طریق پایگاه های ارتباط اجتماعی و شبکه های ماهواره ای را در چارچوب همین “جنگ روانی” خواند.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اخبار، عکس ها و فیلم های پخش شده در رسانه های بیگانه را بخشی از محصولات دستگاه های اطلاعاتی و مراکز جنگ روانی غرب علیه سوریه دانست و آنها را عاری از صحت توصیف کرد.

در ادامه این جنگ روانی، ماهواره های “عرب ست” و “نایل ست” پخش شبکه تلویزیونی ماهواره ای “الدنیا” سوریه را نیز متوقف کردند. این اقدام با هدف قطع صدای نظام سوریه و ارسال اطلاعات یکسویه و هدفدار از سوی کشورهای عربی برای شکل دادن به افکار عمومی عربی و مردم داخل سوریه است. این موضوع در حالی است که اقدام ماهواره های عربی در زمینه ممانعت از پخش شبکه تلویزیونی مصداق بارز نقض آزادی بیان و مغایر با قوانین بین المللی است.

بر این اساس، ” شریف شحاده “در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : تعدادی عملیات تروریستی نمی تواند جلوی حرکت حکومتی که در مسیر مقابله با اشغالگر صهیونیست و دشمنان قسم خورده گام بر می دارد ، را بگیرد؛ تنها نتیجه عملیات تروریستی محکم کردن عزم دولت است نه تضعیف آن.

 وی افزود : کشته شدن شماری از مسوولان نمی تواند روند حرکت ملت و دولت را متوقف کند؛ زیرا ما بر اساس نظام نهاد محور و سازوکارها و ضوابط کار می کنیم؛ بنابراین تصمیم بشار اسد برای جایگزین کردن وزیر دفاع تازه، طی دو ساعت پس از کشته شدن وزیر دفاع سابق، ثابت می کند که سوریه از سامانه نظامی قابل احترامی برخوردار است که با قدرت تمام زیر سایه دولت فعالیت می کند.

وی افزود: دشمنان سوریه جنگ های سیاسی، اقتصادی و تحریم ها را بر ضد ما آزموده و شکست خوردند به همین سبب به فعالیت اطلاعاتی بر ضد سوریه روی آورده ا ند که این شیوه نیز محکوم به شکست است.

نماینده مجلس سوریه تاکید کرد: در زمان حاضر عملیات سازمان دهی شده اطلاعاتی با هدف جنگ روانی بر ضد دولت  در دستور کار قرار گرفته تا با استفاده از آن زمینه اقدامات میدانی فراهم شود اما جنگ روانی شبکه های الجزیره و العربیه و دیگر شبکه ها نیز محکوم به شکست است.

از طرف دیگر، مواضع آمریکا و روسیه در قبال تحولات سوریه هنوز هم مقابل یکدیگر قرار دارد؛ آمریکایی ها ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را در بندر آنتالیای ترکیه و در نزدیکی آب های سوریه مستقر کرده اند. روس ها نیز از قبل دو ناو جنگی خود را در بندر طرطوس سوریه مستقر کرده بودند.

در همین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، از طرح «کوفی عنان» حمایت می کند و مخالف هرگونه مداخله نظامی در سوریه است.

اما دولت آمریکا برای مداخله نظامی در پی بهانه جویی جدید است؛ به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن مدعی شد مسئولیت هرگونه اتفاقی که در مورد سلاح های شیمیایی سوریه رخ دهد، متوجه دولت دمشق است.

اما سوال اصلی این است که این انفجار تروریستی و عملیات های ترویسیتی مشابه آن از سوی چه کسانی طراحی و هدایت شده است؟ چه کسانی در پس آشوب‌هها و شورش‌های سوریه قرار دارند؟

در همین رابطه، برخی منابع در کشورهای حاشیه خلیج فارس فاش کردند که سازمان جاسوسی انگلیس(ام آی ۶) از چندین ماه پیش تاکنون به طور فعال با عناصر وهابی مسلح در سوریه و لبنان همکاری داشته است تا دست به انفجارهایی بزنند و فرماندهان ارشد ارتش را ترور کرده و نهادهای نظامی و غیرنظامی را هدف قرار دهند و این علاوه بر حمله به تاسیسات حیاتی مانند نفت و برق است.

این منابع در گفت وگو با شبکه خبری “نهرین نت” از اقدام سفارت انگلیس در کویت از چندین ماه پیش تاکنون در زمینه افزایش دیدارهای آن با عناصر وهابی سلفی تکفیری در کویت خبر دادند. این منابع از اقدام سفارت انگلیس در کویت از چندین ماه پیش تاکنون در زمینه افزایش دیدارها با عناصر وهابی سلفی تکفیری در کویت خبر دادند.

این منابع خاطرنشان کردند عناصر سلفی نیز به نوبه خود عناصر وهابی سوری مقیم کویت را به دو افسر ام آی ۶ معرفی کردند. این افسران تحت پوشش دیپلماتیک در سفارت انگلیس در کویت فعالیت می کنند.

در این گزارش آمده است این دیدارها دستاوردهای مهمی برای سازمان جاسوسی انگلیس داشت و توانست پلهای ارتباطی با عناصر وهابی افراطی سوریه برقرار کند تا این عناصر توسط سازمان جاسوسی انگلیس و آمریکا هدایت شوند و مراکز و افرادی در سوریه که سازمان جاسوسی انگلیس پیشنهاد می کند، توسط عناصر وهابی هدف قرار گیرند.

“محمد صادق الحسینی”، تحلیلگر مسایل بین المللی نیز در گفتگو با سایت مشرق، در تشریح این موضوع گفت که قدرت‌های غربی شامل آمریکا و مزدوران منطقه ای آن از جمله قطر و ترکیه طراحی عملیات کودتایی را در سوریه برنامه ریزی کرده بودند که “آتشفشان دمشق” نام داشت، این عملیات قرار بود در روزهای سوم و چهارم ماه مبارک رمضان انجام شود، هدف اصلی این عملیات کودتا علیه بشار و گرفتن مراکز مهم دولتی در سوریه به دست عناصر مسلح بود. این عملیات البته از سوی سازمان اطلاعات سوریه مورد شناسایی قرار گرفت و با لو رفتن آن، عملیات شکست سختی خورد، به همین علت از دو روز پیش عملیات گسترده پاکسازی دمشق و اطراف آن از سوی نیروهای امنیتی در دستور کار قرار گرفت و در جریان این عملیات صدها نفر از عناصر تروریست کشته شده و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند، عده زیادی نیز خود را تسلیم نیروهای امنیتی سوری کردند.

صادق الحسینی به انگیزه دیگری از این انفجار و تبلیغات رسانه‌ای پیرو آن اشاره کرده و گفت: از سوی دیگر این کشورها میخواهند در آستانه برگزاری نشست شورای امنیت فشار بر جامعه بین المللی را افزایش داده و سوریه را کشوری ناامن نشان دهند تا بتوانند از این طریق این کشور را تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار داده و بر این اساس روند دخالت نیروهای نظامی خارجی در این کشور را تسهیل کنند. این همان طرحی بود که پیشتر نیز وزیر خارجه قطر و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب به آن اشاره کرده بودند.‌ اما در پی این انفجار موضع روسیه و چین در وتوی قطعنامه های بین المللی علیه سوریه تقویت شده و راهی برای قرار دادن سوریه تحت بند هفتم منشور سازمان ملل متحد نیست.

اما روی دیگر این ماجرا نیز یقینا در ارتباط با سفر هیلاری کلینتون، وزیرخارجه امریکا به سرزمین های اشغالی است. چنان‌چه تلویزیون سوریه نیز با اشاره به سفر هیلاری کلینتون به فلسطین اشغالی گفت: کلینتون پیش از اظهاراتش در اسرائیل درباره دیدگاه واحد امریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص سوریه از یک حادثه تکان دهنده که منطقه را به لرزه در خواهد آورد سخن گفته بود.

گزارشگر تلویزیون سوریه با اشاره به مبارزات عبد الله داود راجحه وزیر دفاع و حسن ترکمانی و ژنرال آصف شوکت گفت به نظر می رسد که بین تروریستهای قاتل و حامیانشان در سازمانهای اطلاعاتی غربی و اسرائیلی و عربی در سطح بالایی هماهنگی وجود دارد.

گزارشگر با اشاره به شبکه الجزیره افزود پس از اظهارات اخیر مقامات غربی و جنایت دیروز، یک انفجار رسانه ای و سیاسی و تبلیغاتی به راه افتاده است که برای چنین جنایت بزدلانه ای و ریختن خون سوریها زمینه سازی کرده‌اند و بیش از شانزده ماه است که تبلیغات می کنند. آنها از این جنایت استفاده می کنند تا با دروغهایی که پخش می کنند هرج و مرج ایجاد کنند.

از سویی دیگر، انفجار ترویستی دیروز، بنا به گفته برخی از کارشناسان بی شباهت با ماجرای انفجار دفتر حزب جمهوری ایران نیست. در بمب گذاری حزب جمهوری، آیت‌الله بهشتی، یکی از بزرگ‌ترین تئوریسین‌های انقلاب به همراه ۷۲ تن از بهترین نیروهای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. اقدامی که توسط منافقین و با هدف از بین بردن نیروهای کارامد انقلاب به منظور فروپاشی نظام جدیدالتاسیس صورت گرفته بود.

در همین باره، شریف شحاده، عضو مجلس نمایندگان سوریه گفت: آنچه در دمشق روی داد یادآور زمان انقلاب اسلامی ایران است. آن زمان در ایران نیز گروهک تروریستی منافقین ساختمانی دولتی را منفجر کردند که براثر آن بسیاری از مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند، اما در نهایت تروریست ها رفتند و ایران، انقلاب و آیت الله خمینی (ره) ماندند و نام ایشان جاویدان شد. در سوریه نیز تروریست ها خواهند رفت و سوریه باقی خواهد ماند.

کارشناسان معتقدند همان‌طوری که در ماجرای انفجار حزب جمهوری، چیزی عاید دشمنان نشده و به عکس، باعث افزایش همبستگی بین مردم و نظام شد، در سوریه نیز این ماجرا در نهایت منجر به انسجام بیشتر حکومت بشار اسد و نفرت از تروریست‌های اجیر شده غرب و وهابیت خواهد شد. کما اینکه، “محله المیدان” که در روزهای اخیر توسط تروریست‌ها ناامن شده بود، امروز از حضور شبه نظامیان تخلیه شد و گزارش‌های اولیه از کشته شدن ۱۳۰ تروریست حکایت دارد. ارتش سوریه هم اکنون با نیروها و خودرهای زرهی در این منطقه استقرار یافته‌اند و سانا اعلام کرد که تعداد زیادی از تروریست‌ها دستگیر شدند.

 

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.