حاشیه‌نگاری ایسنا از آخرین مناظره انتخابات/ تلاش تلویزیون برای درگیرتر کردن نامزدها

سومین و آخرین مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری در تلویزیون با تغییرات بسیار جزئی نسبت به مناظره‌ی دوم همراه شد.

در ابتدای برگزاری این مناظره مرتضی حیدری که همانند دو مناظره‌ی قبل، اجرا را بر عهده داشت خطاب به نامزدها اعلام کرد: مناظره‌ی سوم تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است و تنها تفاوت این است که زمان ذخیره‌ای که برای نامزدها درنظر گرفته می‌شود، حداکثر ۵ دقیقه خواهد بود.

او در توضیح علت اعمال این تغییر در مناظره‌ها به اظهار نظر مخاطبان مناظره‌ها اشاره کرد و گفت: بینندگان اینگونه عنوان کرده‌اند که نامزدها به جای بیان دیدگاه‌ها و رویکردهایشان در مناظره‌ها همدیگر را نقد کنند.

در ادامه‌ی صحبت‌های مرتضی حیدری، محمدرضا عارف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پیشنهادی به مسوولان صداوسیما خاطر نشان کرد: در دو مناظره‌ی اول کاندیداهای محترم تلاش کردند در برنامه‌ای خودشان را مطرح کنند. براساس نقطه نظراتی که از مردم دریافت کردم در این دو مناظره خیلی اختلاف نظرها معلوم نشد. توصیه‌ام این است که به هر نامزد ۱۰ دقیقه فرصت دهند تا خودش را معرفی کنند.

مرتضی حیدری در پاسخ به صحبت‌های عارف اینگونه توضیح داد: الان تغییر شیوه در برگزاری مناظره امکان‌پذیر نیست مگر اینکه دوستان کمیسیون تبلیغات در حین اجرای برنامه به من مطلب دیگری را اعلام کنند.

مجری مناظره‌های تلویزیونی در عین حال یادآور شد: مردم عکس این قضیه را تقاضا می‌کنند و می‌گویند ما در سایر برنامه‌های تبلیغاتی دیدگاه‌های نامزدها را شنیده‌ایم. آنچه الان برای ما مهم است تفاوت دیدگاه‌هاست.

به گزارش ایسنا، محمد غرضی دیگر نامزد انتخابات بود که درباره‌ی مناظره‌ها اظهار نظر کرد و پیشنهاد داد: پیش از برگزاری انتخابات جلسه‌ای دیگر در سازمان صداوسیما برگزار شود چرا که در فاصله‌ی هفت روز مانده به انتخابات ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.

حیدری در پاسخ به پیشنهاد قرضی هم گفت: ما به عنوان رسانه ی ملی از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم البته تصمیم‌گیری نهایی برعهده‌ی دوستان در کمیسیون تبلیغات است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، صدا و سیما همانند دو مناظره‌ی قبل از یک ساعت مانده تا شروع برنامه، پخش ویژه برنامه و حاشیه‌های مناظره‌ها را آغاز کرد و خسروی و سلطانی مجریان ویژه‌ برنامه‌ی «انتخاب برتر» بودند که به همراه نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در استودیو حاضر شدند.

برنامه‌ی مناظره همانند دو دوره‌ی قبل در استودیو ۱۱ ساختمان تولید برگزار شد و هم‌زمان به طور زنده از شبکه‌های اول سیما،‌جام‌جم، العالم، پرس تی‌وی و رادیو ایران به صورت زنده پخش شد.

محمدغرضی اولین نامزدی بود که برای حضور در آخرین مناظره‌ی نامزدهای ریاست جمهوری جمعه ۱۷ خرداد ماه وارد سازمان صداوسیما شد. بعد از غرضی، سعید جلیلی همراه با بیژن نوباوه به ساختمان تولید وارد شدند و مورد استقبال سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی صداوسیما و رئیس تشریفات قرار گرفتند.

سومین نامزد انتخاباتی که وارد سازمان صداوسیما شد، محمدرضا عارف بود که در تالار تشریفات مورد استقبال معاون صدا و مدیر شبکه اول قرار گرفت.

غلامعلی حدادعادل،‌علی‌اکبر ولایتی به ترتیب چهارمین و پنجمین نامزد انتخاباتی بودند که وارد صداوسیما شدند. روحانی ششمین نامزد ریاست جمهوری بود که برخلاف مناظره‌ی قبلی، این بار در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت.

محمدباقر قالیباف نیز هفتمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که بعد از گفتگویی با خبرنگاران، صداوسیما وارد تالار تشریفات شد.

آخرین نامزد انتخاباتی محسن رضایی بود که ۱۴ دقیقه به آغاز مناظره وارد ساختمان سیما شد.

به گزارش ایسنا، پیش از آغاز مناظره‌ی تلویزیونی نامزدها، سید عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در تالار «گفتگو» حاضر شد و مطالبی را درباره‌ی مناظره‌ی سوم با موضوع سیاسی با نامزدها بیان کرد.

شبکه اول با نمایش بخش‌هایی از صحبت‌های ضرغامی، صحبت‌های وی را درباره‌ی محدود شدن وقت ذخیره‌ی نامزدها به پنج دقیقه پخش کرد.

ضرغامی در توضیحات خود خطاب به نامزدها خاطر نشان کرد: اگر کسی وارد مناظره‌ها نشد و خواست وقتش را ذخیره کند باید بداند که وقت آخر بیشتر از پنج دقیقه قابل استفاده نیست. این تغییر برای این لحاظ شد تا آقایان درگیرتر شوند و بحث‌ها گرم‌تر شود.

او همچنین اعلام کرد: که در مناظره‌ی سوم قرار است مجری مسامحه‌ی بیشتری برای اختصاص وقت به بیان نقدها داشته باشد.

در تالار «گفتگو» قالیباف پیشنهاد کرد که به جای پنج دقیقه، ۶ دقیقه به نامزدها وقت اختصاص داده شود.

پخش تصاویر از دکور مناظره پیش از آغاز آن، از دیگر حاشیه‌های ویژه برنامه‌ی «انتخاب برتر» بود که با این توضیح مجری همراه شد که«اگرچه دکور درحال حاضر به نظر تهی می‌آید ولی انبوهی از انتظارات مردم در آن موج می‌زند.»

پیش از آغاز مناظره، جعفری یکی از مجریان «انتخاب برتر» توضیح داد که یکی از دغدغه‌های سازندگان این بوده که مناظره‌ها خسته‌کننده نباشند و پاسخ‌ها در نهایت مردم را به یک جمع‌بندی برای انتخاب برساند.

او یادآور شد: مرحله‌ی دوم مناظره‌ها از مرحله‌ی اول بهتر بود و مناظره‌ی سوم حتما از دو مناظره‌ی قبلی بهتر می‌شود.

جعفری اعلام کرد که خیلی از چهره‌ها اظهار نظر درباره‌ی مناظره‌های صداوسیما را به برگزاری مناظره‌ی سوم موکول کرده‌اند.

خسروی دیگر مجری برنامه‌ی «انتخاب برتر» هم خطاب به مخاطبان گفت: رسانه در تلاش بود برای حفظ امکان متوازن رسانه‌ای، کیفیت‌بخشی به مناظره‌ها را در دستور کار قرار دهد بر این اساس در جستجوی هیجان نباشید، در جستجوی پاسخ به سوالاتتان باشید.

به گزارش ایسنا، پخش تصاویر از حضور مردم پای صندوق‌های رأی به همراه سرودهای حماسی از دیگر بخش‌های ویژه‌ برنامه‌ی «انتخاب برتر» بود.

مناظره‌ی سوم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما و رادیو جوان مجددا پخش می‌شود.

نوشته حاشیه‌نگاری ایسنا از آخرین مناظره انتخابات/ تلاش تلویزیون برای درگیرتر کردن نامزدها اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.