حاشیه‌های اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید / از بازار گرم روبوسی تا تذکر

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در حالی اولین جلسه علنی مجلس قبل از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید صبح امروز آغاز شد و سخنران اول این جلسه نیز آیت‌الله استادی از اساتید حوزه علمیه قم بود که در خصوص اخلاق سخنرانی می‌کرد.
 
هر چند در جریان سخنرانی آیت‌الله استادی صندلی‌های خالی نیز در مجلس به چشم می‌خورد ولی سایر نمایندگان با دقت سخنان وی را گوش می‌کردند.  
 
*استاد استادی در حلقه نمایندگان  

با اتمام سخنرانی استاد استادی که ساعت ۹ و ۶ دقیقه به پایان رسید نمایندگان گرداگرد آیت‌الله استادی حلقه زده و از وی تشکر کردند.
 
*احسنت نمایندگان به لاریجانی

بلافاصله پس از اتمام سخنرانی آیت‌الله استادی ساعت ۹ و ۷ لاریجانی سخنان ۲۲ دقیقه‌ای خود را شروع کرد ابتدا نمایندگان توجه زیادی نداشتند اما با حساس شدن سخنان لاریجانی که مربوط به قطع نامه ضد ایرانی پارلمان اروپا بود نمایندگان نیز با پیگیری سخنان لاریجانی بارها با احسنت گفتن از وی حمایت کردند.
 
البته لاریجانی در جریان سخنرانی خود از قدردانی از نیروی انتظامی، هلال احمر و  راهداری که در ایام عید تلاش زیادی داشته‌اند غافل نشد و از آن‌ها نیز قدردانی کرد.  
 
*بازار گرم روبوسی

شاید یکی از مهمترین و جالبترین حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس بازار گرم روبوسی بود که برخلاف بازار اقتصادی نه چندان خوب ایران، بسیار داغ بود.
 
نمایندگان که از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته همدیگر را ندیده بودند در اولین جلسه بهارستان با همدیگر مصافحه گرم داشته و همدیگر را در آغوش می‌کشیدند. عکاسان نیز اجازه نمی‌دادند سوژه‌ای به این خوبی از دستشان خارج شود.
 
*اولین نطق توسط روحانی 

از دیگر نکات جالب این جلسه این بود که اولین نطق میان دستور جلسه علنی امروز توسط حجت‌الاسلام مجتبی آقاتهرانی انجام شد و بعد از آن نیز حداد عادل نطق کرد.
 
*ثلمه به عالم اسلام 

لفظ ثلمه به عالم اسلام که معمولا توسط علی لاریجانی استفاده می‌شود امروز توسط یکی از نمایندگان مجلس به کار گرفته شد به طوری که جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در جریان مخالفت با ماده ۹ لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تاسیسات کشوری گفت حذف این ماده ثلمه‌ای به عالم اسلام نمی‌زند.  
 
*تذکر پای ثابت جلسه 

هر چند امروز اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید بود و انتظار می‌رفت نمایندگان کاری نکنند که مورد تذکر واقع شوند اما باز هم عدم شرکت آن‌ها در رای گیری منجر به تذکر از سوی رئیس جلسه شد به طوری که ابوترابی‌فرد خطاب به نمایندگان گفت دوستان در رای گیری شرکت کنید اجازه ندهید اسم شما از تریبون مجلس خوانده شود.  
 
جلسه علنی امروز با حال و هوای مخالفت با قطع نامه ضد ایرانی پارلمان اروپا پایان یافت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.