حافظ و سعدی به جایزه ادبی شیراز اضافه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عالیشوندی ظهر سه شنبه در نشست خبری اولین جایزه ادبی شیراز تاکید کرد: برگزاری این جایزه از جمله مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان بوده که در این راستا فراخوان ارسال از مهر ماه سال گذشته داده شده است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه جایزه ملی ادبی شیراز با چهار موضوع شعر کلاسیک، شعر نو، کودک و نوجوان و پژوهش فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، یادآور شد: هشت نفر به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری این جایزه انتخاب شدند که از میان تمامی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۲۹۰ اثر را برای حضور در مرحله دوم این جایزه انتخاب کردند.

عالیشوندی ادامه داد: بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه این جایزه از استانهای فارس، تهران، قم و چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزیهای مختلفی برای شخصیت دادن بیشتر به این جایزه ارایه می شود، تاکید کرد: این دو سالانه باید به صورت گسترده ای برگزار شود که در این میان در تلاشیم که برای دو سال آینده این جایزه را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بخشهای مختلفی به این جایزه اضافه خواهد شد که در این میان بخشی مربوطه به حافظ ، سعدی و بزرگان استان فارس به دو ساله بعدی اضافه می شود.

عالیشوندی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر انجمن مفاخر استان فارس راه اندازی شود، یادآور شد: توجه به مفاخر استان فارس باید در اولویت قرار داده شود که در این راستا باید تلاش کنیم که هر چه سریعتر انجمن مفاخر فارس راه اندازی شود.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.