حالت لمسی در آفیس ۲۰۲۴

جام جم آنلاین: این‌طور که به‌نظر می‌رسد بزودی تبلت ‌ها جایگزین رایانه‌های شخصی می‌شود و همین پیش‌بینی‌ها سبب شده تا مایکروسافت هم سیستم‌‌های عامل و نرم‌افزارهای خود را به گونه‌ای طراحی کند که در تبلت‌ها نیز قابل استفاده باشد.

 یکی از اولین تغییراتی که مایکروسافت در این زمینه ایجاد کرد، طراحی محیط متروی ویندوز ۸ بود. اکنون نیز نسخه آزمایشی مجموعه نرم‌افزاری آفیس ۲۰۲۴ ارائه شده است و برای استفاده آسان از این نرم‌افزار در تبلت‌ها نیز، قابلیت استفاده به‌صورت لمسی به آن اضافه شده است.

با فعال‌سازی حالت لمسی در نرم‌افزارهای آفیس ۲۰۲۴، فاصله بین آیکون‌ها کمی افزایش می‌یابد و فضای خالی میان آنها بیشتر می‌شود.

به ‌این ترتیب فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و براحتی می‌توانید با لمس‌کردن گزینه‌های مورد نظر، آنها را به اجرا درآورید.

برای فعال‌سازی این قابلیت و استفاده از آن باید چند مرحله را انجام دهید:

۱ـ یکی از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس ۲۰۲۴ را اجرا کرده و یک صفحه خالی در آن ایجاد کنید. (ما در این مثال نرم‌افزار Word را اجرا کرده‌ایم)

۲ـ به نوار ابزار دسترسی سریع که بالای ریبون قرار دارد، مراجعه کنید. در این نوار ابزار، پیکان کوچکی را مشاهده می‌کنید که در سمت راست گزینه‌های دیگر قرار دارد. روی این پیکان کلیک کنید.

۳ـ پس از کلیک روی این پیکان، فهرستی به‌نمایش درخواهد آمد. گزینه Touch mode آن را کلیک کنید.

۴ـ با کلیک روی گزینه فوق باید آیکون دایره شکلی به مجموعه آیکون‌های نوار ابزار دسترسی سریع اضافه شده باشد. از این پس هرگاه روی این آیکون کلیک کنید حالت لمسی در نرم‌افزار مورد نظر فعال می‌شود. برای غیرفعال ‌سازی این حالت نیز می‌توانید دوباره روی آیکون کلیک کنید. (جام جم – ضمیمه کلیک)

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.