حبابی در بورس نمی‌بینم/ رشد شاخص تداوم دارد

۳ م دیماه ،

hemmat khahi-2-242.jpg

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که حبابی در بازار بورس نمی‌بینم، گفت: پیش‌بینی‌ها حکایت از تداوم رشد شاخص بورس دارد.

سید شمس الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دربارهٔ رشد شاخص بورس طی روزهای اخیر اظهار کرد: در این باره نظرات کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه ارائه شده و واقعیت امر این است که یک برداشت صریح از اوراق سهام این است که معرف ارزش دارایی‌ها می باشند.

وی افزود: وقتی نرخ ارز افزایش یافته، این دارایی‌ها نیز ارزش پیدا کرده‌اند و به طور طبیعی ارزش اوراق نیز بالا می رود و به همین سبب پیش بینی‌ها حکایت از تداوم این رشد دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت یکی دیگر از مولفه های تعیین کننده ارزش سهام را سودآوری شرکت‌ها اعلام و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌هایی که در بورس تهران حضور دارند، شرکت‌هایی می باشند که سود و درآمدهای صادراتی شان متاثر از نرخ ارز است که این امر نیز سبب افزایش سود شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: بودجه‌هایی که شرکت‌ها ارائه کرده‌اند افزایش سود را نشان می‌دهد و به عبارت دیگر حجم معاملات نیز بالاست و در بعضی روزها دو تا سه برابر است لذا حبابی در بازار بورس نمی‌بینم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.