حبس “روزنامه‌نگاران” با عدالت منافات دارد

۱۸م دیماه ،

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس گفت: میان کسی که مرتکب جرمی نظیر تعرض به جان، مال و ناموس مردم است با روزنامه‌نگاری که ممکن است در اثر نوشتن مطلب یا گزارشی که بیشتر جنبه سیاسی و مطبوعاتی دارد تفاوت است لذا حبس هردونفر با عدالت سازگاری ندارد.

“محمد علی اسفنانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ ماده حذف حبس روزنامه نگاران در لایحه نظام جامع رسانه‌ای اظهار داشت: آنچه که در این لایحه مدنظر قرار گرفته این است که سازو کاری در نظر گرفته شود تا روزنامه نگار به لحاظ شغلی محبوس نشود.
 
وی با اشاره به اهداف تنظیم این ماده از لایحه نظام جامع رسانه‌ای گفت: طراحان این لایحه به دنبال رعایت حرمت بخش رسانه بویژه روزنامه نگار می باشند.
 
اسفنانی با بیان این مطلب که این ماده از لایحه تا حد زیادی منطقی به نظر میرسد گفت: مسلما میان کسی که مرتکب جرمی نظیر تعرض به جان، مال و ناموس مردم است با روزنامه نگاری که ممکن است در اثر نوشتن مطلب یا گزارشی که بیشتر جنبه سیاسی و مطبوعاتی دارد تفاوت است لذا حبس هردونفر با عدالت سازگاری ندارد.
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس در توضیح سبب تاخیر تصویب این لایحه خاطر نشان کرد: حبس روزنامه نگاران موازی با سعه صدری است که دولت در طول ۲ دوره شعار داده است اما هدف طراحان این لایحه نگاه التفات آمیز بیشتری به این قضیه است.

گفتنی است؛ مدیر کل دفتر حقوقی وزارت ارشاد از نهایی شدن لایحه جدید نظام جامع رسانه‌ای در کمیسیون هیئت دولت خبر داد و اعلام کرد که در این لایحه مجازات حبس برای روزنامه نگاران حذف شده است که به زودی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی می‌رود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.