حجت‌الاسلام جعفریان مفهوم علم در تمدن اسلامی را بررسی می‌کند

۳۰م دیماه ،

در هفتمین سخنرانی سلسله نشست‌های ˝الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت˝

نشست بررسی ˝مفهوم علم در تمدن اسلامی و نقش آن در پیشرفت‌ها و توقف‌ها˝ توسط حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان در هفتمین سخنرانی از دومین سلسله نشست‌های ˝الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت˝‌، در دانشکده اقتصاد، دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین، نشست بررسی “مفهوم علم در تمدن اسلامی و نقش آن در پیشرفت‌ها و توقف‌ها” توسط حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان‌؛ روز یکشنبه ۸ بهمن ماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با حضور صاحب نظران، اساتید و دانشجویان برگزار خواهد شد.

در این نشست حجت‌الاسلام جعفریان؛ پیرامون جایگاه اندیشه و علم در تمدن اسلامی، جایگاه علم در زندگی روزمره، حضور نگاه علمی در معضلات اجتماعی، تمدنی و دینی و تفاوت نگاه میان فلسفه و علم به سخنرانی خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، دومین سلسله نشست‌های “الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت”: بررسی اندیشه‌ها و تحلیل مبانی با محوریت نقد غرب و ارزیابی میراث تاریخی – تمدنی اسلام و ایران؛ به همت موسسه توسعه ایرانیان، موسسه مطالعات و تحقیقات مبین و موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی، توسط گروه مطالعات توسعه اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، از آبان‌ماه آغاز به کار کرده و هر دو هفته یک بار با سخنرانی یکی از صاحب نظران حوزه‌های مختلف اندیشه و فلسفه اسلامی ادامه خواهد یافت.

سلسله نشست‌های الگوی ایرانی‌–‌اسلامی پیشرفت: بررسی اندیشه‌ها و تحلیل مبانی؛ با طرحی برنامه‌ریزی شده، به دنبال آن است که جریانی متفاوت از تعاطی فکری را در کانون دانش اقتصادی (دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران) دنبال کند و به دنبال آن است که الگوهای پایه‌‌ای خود را از حوزه‌های فلسفی استخراج کند. این سلسله نشست‌ها به دنبال آن است که ضمن زمینه‌سازی برای به حرکت در آمدن افکار، بتواند در مرحله اول حداقل سوالات اساسی این حوزه را شناسایی کند.

لازم به یادآوری است، هفتمین نشست از دومین سلسله نشست‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان برگزار خواهد شد. دکتر جعفریان بنیانگذار و مدیر کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران است. عضو هیات علمی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و استاد گروه تاریخ دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از دیگر مسئولیت‌های وی است. دکتر جعفریان همچنین ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی را تا آبان‌ماه سال جاری بر عهده داشته است. او همچنین دو بار جایزه کتاب سال ایران و دو بار ، جایزه فارابی را دریافت کرده‌است.

این نشست‌ از ساعت ۱۵ به مدت یک ساعت به همراه پرسش و پاسخ آزاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی تقاطع جلال آل احمد برگزار می‌شود.

 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.