حجم بالای معاملات بیمه ملت در بازار سرمایه

۱۴م آذر ،

بینا- در معاملات امروز چهاردهم آذرماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش بینا، برای دومین روز متوالی آمار معاملات بیمه ملت با اختلاف بسیار بسیاری نسبت به سایر شرکتهای بیمه موجود در بازار سرمایه، در صدر جدول معاملات این گروه قرار گرفت. جابجایی سهام بین دو سهامدار زیر یک درصد این شرکت سبب بالارفتن حجم معاملات این سهم بود. رتبه دوم حجم معاملاتی هم به بیمه پارسیان رسید که نزدیک به ۱۲۰هزار سهم را روی تابلو برد. نمادهای ما، میهن، آرمان و نوین هم قیمت نخوردند. همچنین در پایان معاملات امروز نماد “بساما” برای برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه بسته شد. در حال حاضر در بین شرکتهای بیمه بورسی، بالاترین نسبت P/E با رقم حدود ۱۵ و نیم مرتبه متعلق به بیمه دانا و پایین ترین آن مربوط به بیمه پارسیان با ۴ مرتبه می باشد. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز ۰٫۶۱ درصد کاهش داشت و به رقم ۱۵۵۷ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت با حجم معاملات ۳,۱۸۲,۸۷۱ سهم به ارزش ۳,۴۱۰ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با کاهش ۶۸،۳ درصدی به رقم ۱,۰۷۲ ریال رسید. نماد بپاس نیز با افزایش ۰٫۷۸ درصدی و مبادله ۱۱۹,۸۰۵ سهم به ارزش ۲۶۸ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۱۹۱ ریال بسته شد.
بیمه سامان با کاهش ۲،۰۰ درصدی مواجه بود. در این نماد ۷۷,۰۰۰ سهم به ارزش ۱۳۲ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۷۱۶ ریال بسته شد.
بیمه پاسارگاد نیز حجم معاملاتی برابر ۰۰۰،۳۰ سهم به ارزش ۶۳ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن با ۳۸،۰ درصد افزایش،  ۲,۰۹۰ ریال بود.
بیمه البرز با کاهش ۰٫۱۶ درصدی و حجم ۱۹,۳۵۴  سهم به ارزش ۷۱ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۸۵۳ ریال، بیمه دانا نیز با حجم ۱۳,۲۵۰ سهم به ارزش ۵۸ میلیون ریال و قیمت پایانی ۴,۵۲۰ ریال به کار خود پایان دادند.
بیمه آرمان نسبت به روز قبل ۰۰،۵ درصد افزایش داشت. در این نماد ۲,۰۰۰ سهم به ارزش ۳ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱,۶۸۰ ریال بسته شد.
بیمه آسیا بدون تغییر باقی ماند و با حجم معاملات ۵۰۰ سهم به ارزش یک میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۲,۷۸۱ ریال بود.
در بیمه دانا ۱۱,۴۵۲ سهم به ارزش ۵۴ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با کاهش ۰٫۱۰  درصدی و با قیمت پایانی ۴,۷۸۷ ریال بسته شد.
همانطور که پیش بینی می شد افت شاخص کل بورس امروز متوقف شد . شاخص کل بورس با ۰٫۱۷ درصد افزایش به رقم ۳۳۰۷۳ رسید. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به شرکت پالایشگاه بندر عباس  با ۴۱واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به مخابرات  با ۱۷ واحد تأثیر بود . همچنین در معاملات امروز تعداد ۲۸,۸۵۶ میلیون سهم به  ارزش ۱,۲۸۹,۸۴۱٫۵۸ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.