حجم ثبت سفارش در مرکز مبادلات ارزی از مرز ۲۳۸ فقره گذشت

در دهمین روز کاری مرکز مبادلات ارزی براساس آخرین آمار تا ساعت ۱۵ حجم ثبت سفارش رشد ۱۰ برابری را نسبت به روز اول کاری این مرکز نشان می‌دهد.

صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آمار موجود تا ساعت ۱۵ امروز میزان ثبت سفارش برای دریافت ارز به نرخ مبادله‌ای در این مرکز به ۲۳۸ فقره ثبت سفارش رسید که احتساب ۹ روز گذشته کاری مجموع ثبت سفارش‌های انجام شده به رقم حدود ۱۱۱۷ ثبت سفارش رسید.

وی تصریح کرد: این رقم در روز اول کاری این مرکز فقط ۲۴ ثبت سفارش بوده که امروز به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

کریمی در خصوص نرخ ارز مبادله‌ای ارائه شده در این مرکز به متقاضیان تا ساعت ۱۵ گفت: نرخ دلار تا ساعت ذکر شده بالغ بر ۲۵ هزار و ۹۲۵ ریال بوده که در مقایسه با روز کاری پنج‌شنبه کاهش ۵۴۳ ریالی را نشان می‌دهد؛ همچنین در مورد یورو این رقم امروز به ۳۳۸۵۶ ریال رسید که نسبت به روز پنج شنبه کاهش ۴۱۶ ریالی را نشان می‌دهد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در خصوص دستورالعمل جدید ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی گفت:‌ من باید نکته‌ای را به هموطنان عرض کنم که ما قبل از اینکه دستورالعمل جدید بانک مرکزی را مطرح کنیم اقدام به اجرای آموزش‌های لازم برای همکاران فعال در این مرکز کردیم و سپس اقدام به مطرح کردن دستورالعمل جدید در این دستورالعمل جدید از امروز گروه کالایی ششم هم به لیست گروه‌های کالایی مشمول دریافت ارز از طریق مرکز مبادلات ارزی به نرخ ۲ درصد زیر بازار آزاد شدند ضمن آنکه سایر اولویت‌های باقیمانده هم براساس دستورالعمل‌ها و مقررات بانک مرکزی طی روزهای آینده به مجموعه مشمولین دریافت تسهیلات ارزی از طریق مرکز مبادلات ارزی اضافه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون براساس مراجعه اولویت‌های قید شده آیا درخواستی برای دریافت تسهیلات ارز به منظور واردات خودرو  به این مرکز ارائه شده است گفت:‌تاکنون هیچ درخواستی در قالب اولویت‌های سوم تا ششم به این مرکز در خصوص تامین ارز برای واردات خودرو ارجاع داده نشده است.

 کریمی تصریح کرد:‌برنامه ما همانگونه که قبلا هم گفته شده پرداخت تسهیلات ارزی به اولویت‌های ضروری کالایی است که براساس مقررات بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بویژه سازمان توسعه تجارت تایید شده‌اند./عب

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.