حجم مبادلات از مرز ۳۴ میلیون دلار گذشت

در سومین روز از فعالیت رسمی مرکز مبادلات ارزی:

با وجود تازه تاسیس بودن مرکز مبادلات ارزی حجم مبادلات روند بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

قاسمی مدیر اجرایی مرکز مبادلات ارزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: حجم مبادلات با گذشت سه روز از فعالیت رسمی مرکز مبادلات ارزی از مرز ۳۴ میلیون دلار فراتر رفته است.
وی تصریح کرد: در روز اول خرید و فروش رسمی ارز در این مرکز رشد مبادلات از مرز ۱۰ میلیون دلار فراتر رفت ضمن آنکه در روز دوم عرضه و تقاضای ارز نرخ مبادله از مرز ۱۴ میلیون دلار گذشت و امروز ششم مهر این رقم از مرز ۱۰ میلیون دلار فراتر رفته است که در مجموع آمار معاملات انجام شده در  این مرکز نشان دهنده افزایش استقبال متقاضیان از مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی  است.
وی تصریح کرد: ارز تخصیص یافته براساس اولویت‌های اعلام شده در تاریخ چهارم مهر ، ۲٫۶۴۸ میلیون دلار به اولویت سه و ۷٫۶۵۳ میلیون دلار به اولویت پنج اختصاص یافته است این در حالی است که در این روز اولویت چهار هیچ گونه مبادله‌ای انجام نداده است.
وی تصریح کرد: در روز پنجم مهر ارز اختصاص یافته به اولویت سه ۷٫۳۳۵ میلیون دلار به اولویت چهار ۳٫۲۸۰ میلیون دلار و اولویت پنج ۳٫۴۹۸ میلیون دلار بوده است.
وی عنوان کرد: امروز هم تا پایان وقت اداری ساعت ۱۲ ارز اختصاص یافته به اولویت سه ۷٫۱۱۶ میلیون دلار اولویت چهار ۱۹۶ میلیون دلار و اولویت پنج ۱٫۷۳۱ میلیون دلار است که در مجموع رقم بالای ۳۴ میلیون دلار معاملات ارزی در سه روز اخیر را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: تعداد متقاضیان عرضه و تقاضای ارز در این سه روز جمعا ۵۳ نفر بوده که بیشترین تعداد آن مربوط به روز اول فعالیت رسمی مرکز مبادلات ارزی به میزان ۲۴ نفر است.
همچنین میزان تنوع ارزی مبادله شده در این سه روز به ترتیب متعلق به یورو، وون کره جنوبی و روبل روسیه است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.