حدود ۱۲۰ هزار دانش‌اموز در مراکز استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

a (7).JPG

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش سیر صعودی آمار دانش‌آموزان نخبه ایرانی را سبب هراس دشمنان و مستکبران جهانی دانست.

به گزارش تفسیری سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، سویزی عصر دیروز در دیدار با هیات علمی کشور سوریه در ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش با ارائه توضیحاتی در خصوص مراکز استعدادهای درخشان در کشور ایران، گفت: شناسایی و آموزش و پرورش استعدادهای برتر، برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی و… از جمله وظایف این مرکز می‌باشد.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در ۴۵۰ مرکز استعدادهای درخشان در حال تحصیل می‌باشند، افزود: در حال حاضر محور برنامه‌های این مرکز، کشف هوش تحصیلی و پیشرفت دانش‌آموزان است.

سویزی پیشرفت هر جامعه‌ای را در گرو شناسایی نخبگان دانست و ادامه داد: المپیادهای دانش‌آموزی در هفت رشته ریاضی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، شیمی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک و المپیاد ادبی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه اشخاصی که در مراکز استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند سه مرحله آزمون را پشت سر می‌گذارند، تصریح نمود: یکی از اقدامات این مرکز همسان‌سازی اطلاعات دانش‌آموزان در جهتی ایجاد عدالت آموزشی است.

سویزی با اعلام اینکه ۴۵۰۰ نفر از دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای علمی عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان می باشند، تاکید نمود: این اشخاص، کاروان دانشمندان ایران را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه در مجموع امسال ۳۳ مدال جهانی توسط دانش‌آموزان ایرانی کسب شده است، گفت: کشور ایران آمادگی کامل برای ایجاد مراکز استعدادهای درخشان در کشور سوریه دارد.

سویزی با اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و سوریه خاطرنشان نمود: تاریخ و تمدن دیرینه دو کشور، اعتقاد به اسلام، استقلال ملی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی از جمله سرمایه‌هایی است که سبب همگامی دو کشور ایران و سوریه شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.