حذف فاینانس از پروژه توسعه بندر چابهار

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی، بابیان اینکه به دلیل مشکلات موجود در جذب فاینانسر توسعه بندر چابهار، جذب فاینانس از از قرارداد توسعه این بندر حذف شد، گفت: این پروژه مهر ماندگاری شد و فاز یک آن تا مرداد ۹۲ تکمیل می شود.

کبریایی با بیان اینکه طرح توسعه بندرچابهار با تمام نیروهای تخصصی درحال اجراست، اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان بندر اقیانوسی کشور مطرح است که در طرح توسعه این بندر ظرفیت ۹۲ پست اسکله از ۵ پست آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چون اسکله ها به صورت رزمی است، لایروب در حال فعالیت است و بستری که اسکله ها به صورت پلوک های بتونی روی آن قرار می گیرد، آماده شده است.

تو خاطرنشان کرد: بزودی اجرای حدود ۲۰۰ متر از اسکله ها آغاز و بلوک های آنها نصب می شود.

کبریایی با بیان اینکه طرح توسعه بندرچابهار جزو پروژه های مهرماندگار دولت است، تصریح کرد: فاز اول این پروژه تا تابستان ۹۲ تکمیل شده و به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی دایک ها تکمیل شده و به اتمام رسیده است، افزود: همزمان با لایروبی، از محل لای​ها، استحصال اراضی صورت می گیرد.

کبریایی با اشاره به الزام جذب فاینانسر توسط پیمانکار پروژه ( قرارگاه خاتم الانبیا) تصریح کرد: در قرار داد طرح توسعه این بندر قرار بوده است پیمانکار تامین کننده مالی پروژه باشد اما به دلیل وجود برخی مشکلات، پیشنهاد شده است که فاینانس از قرار داد حذف شود و از منابع مشارکت بین سازمان بنادر و دریانوردی و از محل منابع عمومی، بتوانیم فاز اول پروژه را اجرایی کنیم.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.