حذف کامل بودجه برنامه کنترل جمعیت

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت از حذف کامل بودجه برنامه کنترل جمعیت، رفع محدودیت دو فرزند و جایگزینی برنامه سلامت باروری در کشور خبر داد.

مرضیه وحید دستجردی درباره برنامه کنترل جمعیت گفت: بودجه برنامه کنترل جمعیت به طور کلی حذف شد و اکنون چنین برنامه‌ای در وزارت بهداشت وجود ندارد.

وی افزود: در عین حال تقاضای بودجه ۱۹ میلیارد تومانی را از دولت برای اجرای برنامه سلامت باروری داریم که با استفاده از آن به سلامت مادران، نوزادان و کودکان کمک کنیم و امیدواریم این بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت در جهت سیاست‌های کلی نظام است و در این مسیر سیاست کنترل جمعیت به آن معنا که در گذشته بوده دیگر وجود ندارد و سیاست‌های ما سیاست سلامت خانوار و سلامت باروری است که در تمام نقاط کشور اجرا می‌شود.

وحید دستجردی اضافه کرد: در همین مسیر برای کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به این‌که این دانشگاه‌ها مطابق بند ب ماده ۲۰ هیات امنایی و مستقل هستند، تلاش کردیم قوانین را در جهت افزایش جمعیت اصلاح کنیم.

وی گفت:‌ همه دستگاه‌ها باید بزودی منتظر لایحه‌ای باشند که به مجلس برود و قوانین مربوط به کنترل جمعیت ‌اصلاح شود، ولی ما در وزارت بهداشت محدودیت تا ۲ فرزند را برداشتیم و در واقع محدودیت حق فرزندان را اصلاح کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ این محدودیت حق فرزند برای تمام کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از هیات علمی و غیرهیات علمی برداشته شده است.

در عین حال به شوهران زنانی که زایمان می‌کنند نیز در وزارت بهداشت ۲ هفته مرخصی داده می‌شود و فکر می‌کنم وزارت بهداشت در این زمینه اولین دستگاه باشد و این اصلاحات را از اول فروردین امسال اجرا کرده‌ایم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.