حذف ممیزی از سوی وزارت ارشاد امری بعید است

حذف ممیزی با توجه به ساختار سینمایی و همچنین مهم بودن نظارت به عنوان یکی از ارکان اصلی این ساختار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امری بعید است.

هوشنگ توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی باشگاه خبرنگاران گفت: حذف ممیزی های فیلم نامه ها در واقع احترام به نظر نویسندگان و تشخیص هنرمندان و کارگردانان است اما این حرکت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعید است زیرا در ساختار سینمایی ما نظارت به یکی از ارکان مهم محسوب می شود و مدیریت کلان سینما در این سال ها به دلیل عملکرد ضعیف به سینما ضربه زده است.
وی ادامه داد: نظارت در سینما اکنون به جای توجه به عرضه و تقاضا بیشتر محتوایی صورت می‌گیرد و یک نگاه جدی به این موضوع برای سینما لازم است و هم اکنون نیز ممیزی با بستن دست هنرمندان یک نوع اضطراب و نگرانی را در دل آنان برای فیلمسازان ایجاد می‌کند.
توکلی افزود: ممیزی به دلیل جا افتادن با یک مفهوم نادرست مشکل ساز شده در صورتیکه ممیزی به عنوان یک تفاهم نظارتی برای توجه به عرضه و تقاضا و نیاز مخاطب شکل گرفته است.
این بازیگر در مورد سازمان سینمایی، اظهار کرد: سازمان سینمایی به دلیل ضعیف بودن باید تقویت شود و هر چه سریعتر با آغاز فعالیت های خود و ارائه‌ی اساسنامه‌ای کامل برای این سازمان حرکت مثبتی برای تکامل و تعامل ایجاد کند و سینماگران نیز به جای گوشه نشینی ،‌انزوا و بهانه گیری باید با یک حرکت جدی حقوقشان را از سازمان سینمایی خواستار باشند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.