حذف مولفه‌های اضطراب از محیط‌های مدارس/خلاصی مدارس از شرّ بخاری نفتی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

به گزارش خبرگزاری آریا، علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شب قبل در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر به تشکیل کمیته ویژه ای برای پیگیری هشت محور درخواست های رئیس جمهور از آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آشنایی با قانون، تاکید برخرد و علم، برخورداری دانش آموز از امنیت جسمی و روحی، حق اعتراض دانش آموز، زنگ کتاب، زنگ انشا، زنگ گفتگو و ایجاد کرسی های آزاداندیشی، از مهمترین صحبت های رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی بود.

وی افزود: صحبت های رئیس جمهور در حوزه آموزش و پرورش همخوانی بسیار خوبی با سند تحول بنیادین دارد و آموزش و پرورش می تواند با تشکیل کمیته ویژه ای برای این هشت محور، به پیشرفت های خوبی در حوزه تعلیم و تربیت برسد.

فانی در ادامه صحبت های خود به افزایش امکانات رفاهی و گردشگری فرهنگیان اشاره کرد و گفت: بحث گردشگری معلمان نیز یکی از موضوعات رفاهی معیشتی آنهاست، چرا که متاسفانه نمی‌توانیم برای سفرهای فرهنگیان امکانات خوبی را در اختیار آنها قرار دهیم، بر همین اساس مقرر شده در بحث گردشگری و سفر معلمان متناسب با شان و منزلت آنها اقداماتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه افزایش امکانات رفاهی قرار است به زودی کالاهای مصرفی فرهنگیان با قیمت پایین و کیفیت بالا تامین شود تا معلمان بتوانند نیاز مصرفی خود را براحتی تهیه کنند.

به گفته سرپرست آموزش و پرورش، نگاه ویژه به ارائه خدمات درمانی فرهنگیان در قالب بیمه طلایی از دیگر برنامه هایم در آموزش و پرورش است.

فانی صحبت های خود را اینگونه تکمیل کرد: درمان فرهنگیان با استفاده از کارت طلایی با خدمات وسیع‌تری ارائه خواهد شد و استفاده از امکانات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با تاکید بر منابع غیردولتی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در آِینده نزدیک برای فرهنگیان است.

فانی با اشاره به ضرورت شاداب سازی مدارس گفت: دانش‌آموزان باید  در محیطی دور از اضطراب و استرس به امر تحصیل بپردازند و باید مولفه‌های اضطراب از محیط‌های مدارس حذف شود.

به گفته وی، انتخاب رنگ محیط مدارس، ایجاد فضای سبز، تغییر در شیوه‌های آموزش را نیز بخش دیگری از عوامل شاداب‌سازی مدارس عنوان کرد.

وی دربارهٔ اقدامات آموزش و پرورش در زمینه مقاوم‌سازی مدارس نیز توضیح داد: امسال آموزش و پرورش بیش از ۷۰۰ پروژه را در قالب ۵۰۰۰ کلاس درس تحویل داده است، ضمن آنکه خیرین نیز اقدامات بسیار ارزشمندی را در حوزه تامین فضای آموزشی مدارس انجام می‌دهند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جمعیت دانش‌آموزان نسبت به سال ۷۶ به دو سوم کاهش یافته و فضای آموزشی نیز برای این جمعیت دانش‌آموزی ۱٫۵ برابر شده است، لذا می‌توان گفت شرایط بسیار بهتری نسبت به قبل شکل گرفته است.

سرپرست آموزش و پرورش دربارهٔ وضعیت مدارس و تجهیز برخی از این مدارس به بخاری های نفتی گفت: در حال  حاضر ۴۵ هزار بخاری تابشی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تهیه شده است. با ورود این بخاری‌های جدید از شر بخشی از بخاری‌های نفتی خلاص می‌شویم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر وزیر شدید برای ارتقای هنرستان‌ها چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در کشور وجود دارد، برای هنرستان فنی حرفه‌ای با توجه به محدودیت رشته‌ای که دارند باید بروزرسانی تجهیزات و نیروی انسانی صورت بگیرد، اما برای هنرستان‌های کار و دانش اقدامات دیگری در نظر خواهیم گرفت.

فانی تاکید کرد: با توجه به اینکه حدود ۳۰۰ رشته در هنرستان‌های کار و دانش وجود دارد، ایجاد هنرستان و توسعه آن مقرون به صرفه نیست، در حالی که می‌توانیم از امکانات سایر دستگاه‌هایی که در این رشته‌ها فعالیت دارند، استفاده کنیم که طرح آموزش و پرورش برای این کار، خرید آموزشی برای این رشته‌هاست، چرا که می‌توانیم با برون‌سپاری و استفاده از بخش خصوصی، رشته‌های کار و دانش را به معنای واقعی توسعه دهیم.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.