حذف نخبگان علمی با هدف ضربه به نسل بعد از انقلاب صورت گرفت

۱۸م دیماه ،

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شریف گفت: غرب پیشرفت‌های علمی ایران بعد از انقلاب را به عنوان بزرگترین تهدید برای خود تلقی می‌کند، لذا به هر طریق در صدد حذف نخبگان علمی برمی‌آید.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به اولین سالگرد ترور مصطفی احمدی روشن از سوی ترویست‌های صهیونیستی اظهار داشت: دشمن همیشه به هر طریقی در حال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است و باید گفت شدت برخورد با دانشمندان و نخبگان علمی کشور در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت فوق‌العاده ایران در عرصه علمی است.

وی با بیان اینکه غرب برای رسیدن به اهداف خود به هر اقدامی علیه ایران دست می‌زند، افزود: اتحاد ملت ایران حول حقانیت نظام، گفتمان انقلاب اسلامی از جمله مسائلی است که دشمن با آنها مشکل داشته و همیشه به هر طریقی درصدد ایجاد اخلال در آن است و حذف نخبگان علمی نیز با هدف ضربه وارد کردن به نسل بعد از انقلاب صورت گرفت.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های علمی کشور در سال‌های بعد از انقلاب به عنوان مهمترین خطر برای اردوگاه غرب مطرح است، بیان کرد: غرب و صهیونیسم رشد علمی ایران را به عنوان یک کشور مسلمان بزرگترین خطر و تهدید برای خود تلقی می‌کنند، لذا به هر طریق سعی در توقف این حرکت برمی‌آیند.

وی در ادامه دیگر عوامل دشمنی غرب با ایران را اینگونه عنوان و تصریح کرد: تغییر تحولات دنیای امروز در خاورمیانه به ویژه محور مقاومت، الگو‌پذیری از ایران به عنوان یک الگوی دینی- اسلامی در میان کشورهای اسلامی و نهضت تولید علم از سوی ایران از عوامل مذکور برای ضربه زدن به کشور از سوی آمریکا قرار گرفته است.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای در زمان‌های مختلف، زهر چشم را از دشمن گرفته تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی برای نخبگان علمی کشور نباشیم.

گفتنی است،‌ مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی پایگاه اینترنتی هسته‌ای نطنز بود که پس از خروج از منزل در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار، با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) همزمان با سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران مسعود علی‌محمدی به شهادت رسید و همچنین رضا قشقایی، فرد دیگری که همراه شهید احودی روشن بود نیز در بیمارستان جان باخت.

وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای رسمی در مرداد ماه اعلام کرد که توانستنه عوامل اصلی ترور مصطفی احمدی روشن و قشقایی را دستگیر نماید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.