حذف هلند خوشحالی ملی پوشان فوتبال ترکیه را در پی داشت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تیم ملی فوتبال ترکیه که نخستین دیدار خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل روز هفتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) در شهر آمستردام مقابل هلند برگزار خواهد کرد، از اینکه یکی از قدرتمندترین تیم های حاضر در گروه ‘دی’ این مسابقات با ناکامی رقابت های یورو ۲۰۱۲ را ترک کرده است، خرسند است.

تیم ملی فوتبال ترکیه به همراه تیم های هلند، مجارستان، رومانی، استونی و آندورا در گروه ‘دی’ رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره اروپا قرار دارد.

حذف تیم ملی فوتبال هلند از یورو ۲۰۱۲، سبب می شود تا از فشار روحی و روانی که ملی پوشان فوتبال ترکیه پیش از دیدار با نارنجی پوشان هلندی متحمل می شدند، کاسته شود.

با حذف تیم ملی فوتبال هلند از این مسابقه ها،‌ این تیم بزودی تمرینات خود را برای حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی آینده آغاز خواهد کرد و این در حالی است که گفته می شود ‘آرین روبن’ هافبک نفوذی تیم هلند قصد خداحافظی از دنیای فوتبال را دارد.

نگاهی به تیم های شرکت کننده در گروه ‘دی’ رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره اروپا حاکی از آن است که تیم هلند، سخت ترین حریف تیم ترکیه برای صعود این تیم به مرحله بعد است.

‘عبدالله آوجی’ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ترکیه که جانشین ‘گاس هیدینگ’ سرمربی هلندی شده است، از تیم هلند به عنوان یک تیم خوب و قدرتمند نام برد و گفت: به رغم حذف زودهنگام تیم ملی فوتبال هلند از مرحله نهایی رقابت های یورو ۲۰۱۲، این تیم یکی از بهترین تیم های گروه ‘دی’ به شمار می رود.

وی با اشاره به حضور نداشتن تیم ملی فوتبال ترکیه در مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ گفت: علاقه مندان به فوتبال در ترکیه دیگر نمی توانند ناکامی تیم ملی فوتبال کشورشان را مشاهده کنند و ما باید در رقابت های برزیل حضور داشته باشیم.

خاورم ** ۲۳۰

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۲۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.