حذف کاغذ بازی در نفت/معرفی پیمانکاران برای گرفتن پول به صندوق توسعه ملی

در حالیکه چندسالی از لیست تکمیل لیست پیمانکاران توسط مسوولان نفتی می گذرد و همواره تاکید می شود که از این پس تنها پیمانکارانی مجاز به فعالیت در این عرصه هستند که درلیست حضور دارند، امروز خبر می رسد که تمام پیمانکاران نفتی باید امضای الکترونیک دریافت کنند.
در صنعت نفت سال هاست از سیستم اتوماسیون اداری استفاده می شود ولی تا امروز حذف کامل کاغذ از مکاتبات اداری انجام نشده است که با استفاده از این امضا امکان حذف کاغذ نیز فراهم می شود.
احراز هویت، رمزنگاری اطلاعات مبادله شده، کنترل مجوز نرم افزار، اعتبار و یکپارچگی پیام و امنیت کانال های ارتباطی از دیگر مزایای امضای دیجیتال عنوان می شود.

امضای دیجیتال، شناسنامه ای است که هویت واقعی را به صورت مجازی و برای کسب و کار الکترونیکی تعیین می کند. این امضا از سوی یک موجودیت قابل اعتماد صادر و حاوی اطلاعات و کلید عمومی شخص یا سازمان است؛ ضمن آنکه با استفاده از امضای الکترونیکی می توان مطمئن بود محتوای سند یا پیام پس از امضا تغییر نکرده و افراد غیرمجاز سند الکترونیکی مربوطه را مخدوش نکرده اند.
ضمن آنکه قراراست لیستی از اسامی پیمانکاران نفتی که خواهان مشارکت در اجرای پروژه های صنعت نفت هستند جهت تامین اعتبار به صندوق توسعه ملی معرفی شوند.
براین اساس،بخش خصوصی که خواهان مشارکت در اجرای پروژه های صنعت نفت و تامین اعتبار حدود ۶ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی بر اساس قانون بودجه سال ۹۱ مصوب مجلس و در قالب اختصاص سهم ۱۸ درصدی منابع این صندوق برای استفاده پیمانکاران به بخش بالادستی صنعت نفت و گاز به صندوق توسعه ملی معرفی می شوند.
به گفته، معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، طرح های اولویت دار صنعت نفت در بخش بالادستی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به زودی معرفی می شوند.

۲۲۱۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.