حذف کنکور تا سال قطعی نیست

سفرهای بدون توجیه وزارت علوم به کشورهای آسیای شرقی، زمان حذف کنکور سراسری و معرفی یک شرکت دانش بنیان در میز دانشگاه این هفته مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ اخیراً وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سفرهایی به کشورهای دارای سطح آموزشی بسیار پایین را برای دانشگاهیان برگزار کرده که تعجب بسیاری از افراد را به دنبال داشته است.

دکتر جلیل دارا، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در پاسخ به سئوال خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تدارک دیدن این سفرها به کشورهایی که وزارت علوم سطح آموزش آنها را تائید نمی کند چه لزومی می تواند داشته باشد، گفت: چنین سفرهایی معمولاً گزینش شده و در قالب سفرهای اساتید است که برای فرهنگ سازی و آشنایی دانشجو و استاد با محیط های آموزشی این کشورها انجام میگیرد.

وی ادامه داد: ما گمان نمی کنیم اگر شخصی به این کشورها مراجعه کرده و سطح علمی واقعی و عینی آنها را ببیند، حضور در چنین کشورهایی را به ایران ترجیح دهد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم سرانجام به ناپسندیده بودن این اقدام اذعان کرد و اظهار داشت: این مطلب درست است که برخی از این سفرها هیچ اطلاعاتی را به معلومات دانشجویان و اساتید ایران اضافه نمی کنند.

*کنکور سراسری تا سال حذف خواهد شد

میز دانشگاه در ادامه پیگیر زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آزمون کنکور سراسری سال ۹۱ شده است.

ابراهیم خدایی، سرپرست سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری امسال پانزده مرداد ماه و نتایج نهایی پانزده تا هفده شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ماده چهار آخرین کنکور سراسری در سال تعیین شده اما این امر قطعی نیست و باید پس از بررسی و رفع مشکلات اجرایی زمان دقیق را اعلام کنیم.

*ترکیب دانش گیاهی و فناوری های روز برای تولید محصولات بهداشتی ایرانی

دهمین شرکت دانش بنیانی که میز دانشگاه در سال جاری به معرفی آن پرداخته، در زمینه تولید محصولات کاملاً گیاهی برای مصارف درمانی و بهداشتی مشغول به فعالیت است.

مسئول این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه آخرین محصولات شرکت با ترکیب دانش گیاهی و فناوری های روز دنیا مانند بیوتکنولوژی تولید شده، اظهار داشت: محصولات ما مشکلات پوستی را برطرف می کند و خاصیت اصلی آنها تشکیل شدن از ریزمولکول ها است که می تواند در لایه های زیرین پوست نیز نفوذ کند.

وی در خصوص صادرات محصولات این شرکت دانش بنیان گفت: علی رغم اینکه ژاپن سخت ترین مراحل صدور مجوز برای واردات یک محصول را دارد ما موفق شدیم تولیدات خود را به این کشور و نیز کشورهای اروپایی و همسایه مانند ارمنستان و آذربایجان صادر کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ایجاد این شرکت دانش بنیان هم اکنون برای هزار نفر به طور مستقیم اشتغال زایی صورت گرفته که بیشتر این متخصصان نیروهای توانمند دانشگاهی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا هستند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.