حذف ۱۰۰ کالای خارجی از لیست فروشگاه‌های شهروند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها در نطقی خارج از دستور به مصوبه اخیر این شورا در خصوص ممنوعیت فروش کالاهای خارجی مشابه در فروشگاه‌‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: شورای عالی استا‌ن‌ها مصوبه خوبی در حمایت از تولید ملی داشت اما صرفاً وجود مصوبه کافی نیست و باید با ارسال نامه به شهرهای بزرگ نیز پیگیر اجرایی شدن آن باشیم.

وی افزود: مصوبه شورای عالی استان‌ها مورد اعتراض مجلس و وزارت کشور قرار نگرفته است بنابراین نه تنها برای شورای شهر و شهرداری بلکه همه سازمان‌ها به ویژه وزارت ارشاد لازم‌الاجراست.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: وزارت ارشاد مجوز تبلیغات کالاهای خارجی را صادر می‌کند که متأسفانه در مصوبه اخیر شورا نام وزارت ارشاد در مصوبه جا ماند که باید تکمیل و وزارت ارشاد نیز به آن اضافه شود.

وی افزود: لازم است ادارات ارشاد نیز در سراسر کشور مجوز تبلیغ کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را صادر نکنند و اگر هم به کالاهای خارجی مجوز تبلیغ می‌دهند ۳ برابر عوارض از آنها دریافت کنند.

چمران با بیان اینکه شهرداری‌ها نباید کالاهای خارجی خریداری کرده و بفروشند و نه آنها را تبلیغ کنند، خاطر نشان کرد: فروشگاه شهروند صد نوع کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود را از لیست خود حذف کرده‌اند که این عملکرد قابل تقدیر است اما لازم است دیگر فروشگاه‌ها مانند رفاه و زمزم نیز این کارها را انجام دهند.

وی اظهار داشت: شرایط صنعتی کشور مناسب نیست و باید به وضعیت پولی رسیدگی شود البته من خطاب به تولید‌کننده داخلی می‌گویم که باید تولیدات خود را ارتقاء داده و کیفیت را افزایش دهند تا در این صورت همه از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بودجه شورای عالی استان‌ها نیز تا پایان جلسه امروز به تصویب خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ملحق شدن بحرین به عربستان را به شدت محکوم کرد و گفت: مردم بحرین تحت فشار و شکنجه هستند و به دلیل بی‌عرضه‌ بودن شاه ایران این خطه از خاک کشور جدا شد که اگر قرار باشد بحرین به جایی ملحق شود، آن کشور باید ایران باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هر چیزی به وفاق ملی نیاز داریم؛ انگلیس که در سراشیبی سقوط قرار گرفته و آمریکایی که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند همچنان خط و نشان‌های ابرقدرتی می‌کشد البته ملت مقاوم ما در برابر آنها می‌ایستند و از این پیچ خطرناک تاریکی گذر خواهند کرد البته زمانی این امر محقق می‌شود که با یکدیگر متحد باشیم.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.