حرفه‌آموزی زندانیان در جلوگیری از بازگشت آنان iبه زندان موثر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

351-8.jpg

مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه بر ضرورت توسعه کمی و کیفی اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان تاکید نمود.

به گزارش تفسیری ایسنا – منطقه کرمانشاه، اژدر اسد بیگی در جلسه هفتگی بنیاد تعاون استان کرمانشاه تصریح نمود: در سیستم نوین اصلاحی و تربیتی، اشتغال و حرفه‌آموزی از جمله مولفه‌های بسیار مهمی است که در توانمندسازی و ایجاد بستر تغییر نگرش مددجویان تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بیکاری و عدم مهارت شغلی در کنار سایر عوامل اجتماعی همسو می‌تواند زمینه‌های بروز بزه و سوق iبه سوی ناهنجاریهای اجتماعی را iبه وجود آورد بنابراین برای جلوگیری از تبعات احتمالی باید تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره iبه امکانات و توانمندیهای استان در حوزه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانها و همچنین ظرفیت‌های موجود نمایندگی بنیاد تعاون استان، برنامه‌ریزی، تعامل و همکاری هر چه بیشتر را در تحقق اهداف تبیین شده موثر دانست.

اسدبیگی اضافه نمود: هر چقدر توانمندی و اتکا iبه نفس و خودباوری مددجویان افزایش یابد و از طریق سازمانهای ذی‌ربط iبه خصوص بنیاد تعاون و مراکز مراقبت بعد از خروج زندان‌ها مورد حمایت قرار گیرند و در جهت ایجاد اشتغال آنان تلاش شود iبه همان نسبت میزان بازگشت iبه زندان کاهش خواهد یافت.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که با توجه iبه رویکرد نوین بنیاد تعاون کشور در ایجاد تعامل حداکثری و ارتقای زمینه‌های همکاری با زندان‌ها، اهتمام لازم در خصوص توسعه مناسب فعالیت‌ها iبه ویژه در زمینه آموزش و اشتغال مددجویان واجد‌الشرایط صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.