حرکت روی خط قرمز / ابراهیم حاتمی‌کیا از آغاز تا امروز / چند رسانه‌ای

الهام نداف: سال ۱۳۵۹ همکاری ابراهیم حاتمی‌کیا با گروه «روایت فتح» آغاز شد. آن زمان به عنوان فیلمبردار به گروه کمک می‌کرد تا اینکه رفته رفته به صورت مستقل، برای روایت سال‌های اول بعد از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، دست به کار شد.

او که فیلم های مطرحی چون «دیده‌بان»، «مهاجر»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز» ،«ارتفاع پست» و … را در کارنامه اش دارد، طعم توقیف فیلم‌هایش را هم چشیده است.

فیلم  «موج مرده» او با حذفیات و مشکلات زیادی مواجه شد. «به رنگ ارغوان» این کارگردان هم سال ۸۳ ساخته شد و بعد از پنج سال ماندن پشت درهای بسته وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی وقت، امکان اکران و نمایش پیدا کرد، و در نهایت «گزارش یک جشن» او نیز آنقدر منتظر اکران ماند که بالاخره دولت تصمیم گرفت آن را بخرد.با همه این‌ها او همچنان کارگردانی می‌کند واین روزها در مراحل پایانی فیلمبرداری فیلم «چ» است که روایتگر دو روز از زندگی شهید چمران است.

در «چ» بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا در نقش چمران، مریلا زارعی، سعید راد و بابک حمیدیان  به ایفای نقش می‌پردازند. فایل چند رسانه‌ای پیوست این مطلب نگاهی است مختصر به فعالیت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در طول ۳۰ سال حضور در سینمای ایران است.

۵۷۲۴۶

دانلود مرور فعالیت‌های حرفه‌ای ابراهیم حاتمی‌کیا   دانلود مرور فعالیت‌های حرفه‌ای ابراهیم حاتمی‌کیا


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.