حرکت ۶ ناو روسی به سمت دریای سیاه

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که شش ناو نیروی دریایی این کشور از مدیترانه برای مانور دریایی به سمت دریای سیاه حرکت کرده‌اند.

حرکت ۶ ناو روسی به سمت دریای سیاه

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه ماه گذشته میلادی اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور در ماه‌های ژانویه و فوریه، از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس، مجموعه رزمایش‌های گسترده‌ای را با حضور تمامی ناوگان‌های خود در جدیدترین قدرتنمایی در افزایش فعالیت های نظامی در جریان بن بست با غرب بر سر اوکراین برگزار خواهد کرد.

منابع ترکیه ای نیز گزارش کردند، این شش ناو قرار است از تنگه‌های ترکیه در دریای سیاه امروز و روز چهارشنبه عبور کنند.

این ناوها شامل “کورولف”، “مینسک” و “کالینینگراد” هستند که امروز به سمت بوسفور می‌روند و ناوهای “پیوتر مورگونف”، “جورجی پوبدونوستس” و “اولنگورسکی گورنیاک” روز چهارشنبه از این تنگه عبور می‌کنند.

روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. این کشور هرگونه طرحی برای تهاجم را رد می‌کند، اما به دنبال تضمین‌های امنیتی گسترده است که شامل وعده عدم استقرار موشک در نزدیکی مرزهای خود، کاهش زیرساخت های نظامی ناتو و ممنوعیت پیوستن اوکراین به این ائتلاف می‌شود.

در عمل ترکیه به عنوان عضوی از ناتو می‌تواند تنگه های خود در آب‌های دریای سیاه را به روی روسیه ببندد اگر که این کشور علیه اوکراین دست به اقدام نظامی بزند. ترکیه که با اوکراین و روسیه در دریای سیاه مرز دریایی مشترک دارد، گفته است که هرگونه درگیری نظامی غیرقابل قبول است و به مسکو گفته که هرگونه تهاجم غیرعاقلانه است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.