حریم خصوصی مردم با واگذاری مخابرات و پست به بخش خصوصی شکسته نمی شود

سعید شریف زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به وجود قوانین خاصی برای نظارت برای حفظ حریم خصوصی افراد اشاره کرد و افزود: علاوه بر تصمیم گیری و بررسی مسایل مختلف در کمیسیون ویژه این موضوع در وزارتخانه، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه نظارت دقیق بر عملکرد بخش های خصوصی و دولتی مرتبط با اطلاعات مردم را برعهده دارند.

وی یادآورشد: برای جلوگیری از ایجاد نگرانی در میان مردم و افزایش آرامش خاطر آنان، کارشناسان ویژه در این ادارات کل برای نظارت دقیق و اشرافیت بر فعالیت بخش خصوصی و دولتی وجود دارد.

شریف زاده بر لزوم نظارت دولت بر بخش خصوصی تاکید و اظهار کرد: در واگذاری یک مجموعه دولتی به بخش خصوصی، نباید حق نظارت دولت نقض شود، این در حالی است که در زمان حاضر در قوانین مربوط به واگذاری اشرافیت کامل بخش حاکمیت پیش بینی نشده است.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه فقط ۵۰ درصد مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: علاوه بر آنکه دولت تصمیم گیرنده اصلی برای ۵۰ درصد باقی مانده است، بر فعالیت بخش خصوصی نظارت داشته و در هیات مدیره آن عضویت دارد.

وی با بیان اینکه خلا های موجود در واگذاری دستگاه های دولتی به بخشی خصوصی ناشی از توجه سرمایه گذار به کسب درآمد است، خاطر نشان کرد: با وجود ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، کنترل و درآمدهای آنان برای جلوگیری از افزایش خودسرانه رصد می شود.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به واگذاری پست و پست بانک به بخش خصوصی در آینده نزدیک اشاره کرد و یادآورشد: امروز پست بانک با وجود ۱۴ هزار و ۵۰۰ شعبه در کشور به عنوان یکی از گسترده ترین شبکه های بانکی موجود، می تواند تمام خدمات بانکی و دستگاه های دولتی را در روستا عرضه کند.

وی ادامه داد: نبود اطمینان و ضمانت کافی از تداوم این خدمات پست بانک در سطح شهرها و روستا، از جمله خلاهای قانونی است که باید پیش از واگذاری مرتفع شود.

شریف زاده به حمایت از تمام افراد و سرمایه گذاران برای تولید نرم افزار، سخت افزار و خدمات الکترونیکی توسط این وزارت خانه اشاره کرد و گفت: این افراد شناسایی و از توانایی آنان با اعطای تسهیلات و وام های مناسب، برای توسعه تولیدات داخلی حمایت می شود.

۷۳۱۹/۵۲۲/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۱۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.