حزب الله: هدف قرار دادن مقاومت توسط برخی لبنانی‌ها، توجیه پذیر نیست

 سه تن از مقامات ارشد حزب الله طی سخنان جداگانه ای تاکید کردند: این مسئله که آمریکا نیروهای خود را برای هدف قرار دادن مقاومت در لبنان بسیج کند، مسئله روشنی است چرا که مقاومت معادلات منطقه ای را برهم زده ولی مسئله هدف قرار دادن مقاومت توسط برخی لبنانی‌ها، توجیه پذیر نیست.
به گزارش ایرنا از بیروت، سید ‘هاشم صفی الدین’ رییس شورای اجرایی حزب الله، روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه در ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره به موضوع استراتژی دفاعی لبنان گفت: موضوع استراتژی دفاعی لبنان از تأیید همه جانبه مردمی برخوردار است؛ استراتژی دفاعی لبنان در راستای تأمین سلاح برای ارتش با هدف حمایت از لبنان و نه محاصره کردن آن خواهد بود.

این مقام ارشد حزب الله اظهار داشت: برخی هنگامی که از استراتژی دفاعی سخن به میان می آورند، مغرضانه تنها از مسئله سلاح مقاومت صحبت می کنند و از سوی دیگر در راستای حمایت از سلاح فتنه در کوچه پس کوچه های مناطق لبنان تلاش می نمایند.

این مقام ارشد حزب الله تصریح کرد: کسانی که به درستی به دنبال اجرای استراتژای دفاعی برای حمایت از لبنان هستند، می دانند که پیروزی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی، بهترین تجربه و الگوی زنده استراتژی دفاعی در لبنان است.

وی گفت: ما لحظه ای به پیروزی خود شک نداریم و همراه مردم قادر به ارائه تجربه دیگری از پیروزی علیه سلطه گری آمریکا در منطقه هستیم.

رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی از جنگ سی و سه روزه علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی تأکید کرد: هدف رژیم صهیونیستی از این جنگ، تنها نابودی مقاومت و طرفداران آن بود و اسراییلی ها در این جنگ در حقیقت خشم و کینه خود از مقاومت را با کشتار و قتل و نابودی ساختمان ها و خانه های مردم نشان دادند.

‘نواف موسوی’ عضو فراکسیون ‘وفاداری به مقاومت’ وابسته به حزب الله هم در مجلس لبنان در مصاحبه با رادیو ‘نور’ خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: شما در سال ۲۰۰۶ میلادی طبق اطلاعاتی که داشتیم، به نابودی حزب الله اطمینان زیاد داشتید ولی با مشاهده قدرت و امکانات نظامی حزب الله، دچار وحشت و تعجب شدید؛ اینک نیز این یقین را داشته باشید که در صورت حمله علیه لبنان، حیرت و تعجب شما دو چندان خواهد شد.

وی با اشاره به روند اوضاع جاری در شمال لبنان ادامه داد: علی رغم وجود تفرقه میان لبنانی ها، ما از به خطر افتادن جان هر لبنانی در هر نقطه ای آزرده خاطر می شویم.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تأکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز در حالتی از سرگردانی و پریشانی به سر می برد و به اطمینان خاطر نیاز دارد چرا که می داند در جنگ احتمالی آینده، سرنوشت مبهم و نامعلومی خواهد داشت.

‘عمار موسوی’ مسئول روابط بین المللی حزب الله هم طی مراسمی در بیروت، با اشاره به اوضاع جاری شمال لبنان گفت: برخی سعی می کنند با ضربه زدن به استقرار داخلی لبنان، روند اوضاع امنیتی در شمال لبنان را به درگیری های سوریه ربط دهند.

وی با محکوم کردن سخنان اخیر مسئول آمریکایی مبنی بر ایجاد منطقه حائل نظامی در داخل خاک لبنان ادامه داد: آمریکا، در حمایت از گروه موسوم به ‘ارتش آزادیخواه سوریه’ در حقیقت به حاکمیت و سیادت لبنان تجاوز کرده و خواهان درگیر کردن لبنان با اوضاع داخلی سوریه است.

۴۹۴۹
 


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.