حزب حاکم کنگره ملی افریقا به وعده هایش عمل نکرده است

وی در تجمع اعضای این حزب که تحت عنوان کارزار (کمپین )برای ایجاد یک میلیون شغل، در پرتوریا برگزار شد، افزود: هدف از این کارزار خارج کردن کشور از بیکاری گسترده کنونی در یک دهه آینده است.

وی با اشاره به بیکاری بیش از هفت میلیون نفر در افریقای جنوبی، گفت: حزب حاکم کنگره ملی افریقا ناتوان از حل معضل بیکاری در کشور است.

رهبر حزب متحد دمکراتیک اضافه کرد: کنگره ملی افریقا با حفظ دیوار میان افراد دارا و ندار به گسترش آپارتاید اقتصادی در افریقای جنوبی کمک کرده است.

وی گفت: حزب حاکم کنگره ملی افریقا، اقتصاد و شغل را بر مبنای افراد خودی و غیرخودی تقسیم کرده است.

هلن زیل افزود: خودی ها دارای شغل، خانه، درامد بیشتر و آینده بهتر و غیرخودی ها میلیون ها فقیری هستند که شانس بهتر زیستن، داشتن شغل و زندگی بهتر را از دست داده اند.

رهبر حزب مخالف دمکراتیک اضافه کرد: این در حالی است که کنگره ملی افریقا بدنبال برقراری آزادی در سال ۱۹۹۴میلادی (از بین رفتن رژیم اپارتاید ) قول داده بود که زندگی بهتر را برای مردم افریقای جنوبی به ارمغان اورد.

هلن زیل گفت: در صورت پیروزی حزب متحد دمکراتیک در انتخابات سراسری آینده، این حزب برنامه هایش را برای تحرک بخشیده به اقتصاد افریقای جنوبی و رشد هشت درصدی به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

رهبر حزب مخالف متحد دمکراتیک با بیان اینکه معضل بیکاری تنها با رشد بالای اقتصادی قابل حل است، گفت: استراتژی حزبش برای ایجاد شغل در افریقای جنوبی، حمایت از بخش خصوصی، حذف موانع برای توسعه مشاغل کوچک و توسعه زیرساخت های اقتصادی است.

حزب متحد دمکراتیک، کارزار یک میلیون شغل را به عنوان یک راهبرد حزبی و با هدف جلب حمایت طبقات مختلف اجتماعی در انتخابات سراسری آینده در افریقای جنوبی انتخاب کرده است.

افریقای جنوبی در حال حاضر با بیکاری بیش از ۲۴درصدی مواجه است.

هلن زیل شهردار سابق شهر کیپ تاون، درحال حاضر نخست وزیر حکومت محلی در استان کپ غربی است.

حزب متحد دمکراتیک در حال حاضر از ۴۰۰ کرسی مجلس ملی افریقای جنوبی، ۶۷کرسی دراختیار دارد.

۱۵۵۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۷۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.