حزب وحدت و همکاری با شریعتمداری دیدار کرد/احتمال ائتلاف روحانی و شریعتمداری

۲۳م اسفند ،

محمدرضا راه‌چمنی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نشست مشترک اعضای دفتر سیاسی حزب وحدت و همکاری روز قبل با حضور “محمد شریعتمداری” کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری سال ۹۲ برگزار شد.  
 
“دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی” تصریح کرد: در این جلسه اعضای دفتر سیاسی سوالات خود را در زمینه مسائل داخلی و خارجی، حوزه‌های اقتصادی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی مطرح کردند و شریعتمداری نیز دیدگاه‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های خود را برای اداره کشور در چهار سال آینده اعلام کرد.  
 
وی بیان کرد: یکی از سوالات اعضا از شریعتمداری مبنی بر این بود که با توجه به اینکه حدود ۴ کاندیدای ریاست جمهوری منتسب به جبهه اصلاح‌طلب اعلام حضور کرده‌اند، اگر بین آنها ائتلاف صورت نگیرد، ممکن است انتخابات ۹۲ به سرنوشت سال ۸۴ دچار شود و اصلاح‌طلبان به سبب پراکندگی موجود پیروز نشوند.  
 
راه‌چمنی افزود: بنابراین نظر شریعتمداری را برای ایجاد ائتلاف مانند ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با گرد هم آمدن “حجت‌الاسلام روحانی، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف” جویا شدند که وی از این سیاست استقبال و موافقت کرد.  
 
 
وی گفت: البته شریعتمداری اظهار داشته که در صورت کاندیدا شدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خاتمی، ناطق نوری، سید حسین خمینی نامزد انتخاباتی نمی‌شود و در غیر این صورت در صحنه حضور پیدا می‌کند و با ائتلاف با عارف و روحانی اعلام آمادگی کرد.   
 
راه‌چمنی تاکید کرد: در رابطه با ائتلاف مذکور هنوز با کاندیداهای دیگر صحبتی به میان نیامده؛ اما حزب وحدت و همکاری ملی در تلاش است تا ائتلاف سه کاندیدای مطرح اصلاح‌طلب (شریعتمداری، روحانی، عارف) برای به اجماع رسیدن اصلاح‌طلبان، تحقق پیدا کند.  
 
وی بیان کرد: این ائتلاف اصلاح‌طلبان می‌تواند تحت نظر آیت‌الله هاشمی و دیگر بزرگان جبهه اصلاحات شکل گیرد و کاندیداهای دیگر اصلاح‌طلب که قصد حضور در صحنه انتخابات را دارند به این ائتلاف بپیوندند.  
 
این فعال سیاسی در ارتباط با ارزیابی خود از دیدار حزب وحدت و همکاری با سه کاندیدای مطرح اصلاح‌طلبان (عارف، روحانی، شریعتمداری) اظهار داشت:‌ در دیدارهای انتخاباتی انجام شده حزب وحدت و همکاری هر سه نفر دیدگاه‌های خوبی برای اداره کشور ارائه دادند. معتقد به نظر کارشناسی و خرد جمعی و مشی اعتدالی در سیاست‌‌های خود بوده‌اند و همچنین بهره‌گیری از نیروهای توانمند با سلایق سیاسی مختلف در کابینه را در نظر دارند.
 
راه‌چمنی گفت: گسترش احزاب و تقویت گروه‌های سیاسی دارای برنامه در جامعه از دیگر نقطه نظرات (روحانی، عارف، شریعتمداری) در نشست با حزب وحدت و همکاری است و لذا بحث در اولویت قرار داشتن مباحث اقتصادی و معیشتی و التزام به قانون اساسی و چارچوب نظام جمهوری اسلامی تاکید داشته‌اند.  
 
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی خاطرنشان کرد: در مجموع ارزیابی که از  این دیدارهای انتخاباتی می‌توان ارائه داد، این است که کاندیداهای مورد نظر از توانایی نسبتا بالایی برای اداره کشور برخوردار بوده و دارای برنامه و راهکار برای بهبود وضعیت و پیشرفت کشور می باشند.
 
گفتنی است؛ مشروح نشست مشترک شریعتمداری با اعضای دفتر حزب وحدت و همکاری از سوی دفتر شریعتمداری منتشر شود. 

انتهای پیام/   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.