حسن کردمیهن دستور حمله به سفارت عربستان را صادر کرده بود



تاریخ انتشار: ۲۵ January 2016 | 7:52 am

مغز متفکر حمله به سفارت عربستان در تهران

هویت مرد پشت پرده حمله به سفارت عربستان روشن شد؛ مردی که هر کدام از مسوولان بخشی از هویت او را فاش کردند.

هویت مرد پشت پرده حمله به سفارت عربستان

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از فعالیت‌هایش در تهران و کرج سخن به میان آورده و گفته بود: این افراد سازماندهی شده آمدند و بیش از ۱۰ سال است که در کرج و تهران و با محورهایی در زمینه امور خیریه و فعالیت‌های مذهبی فعالیت دارند. از مسوولان نیز عده‌ای دانسته و ندانسته از آنها حمایت کرده‌اند. دیروز سخنگوی قوه قضاییه هم بخشی از گذشته او را فاش کرد و گفت: این فرد ١٠ سال قبل دانشجوی اخراجی در یکی از استان‌های شمالی کشور بوده که یکی از عناصر فعال دفتر تحکیم هم به شمار می‌آمده است. 

وی به صورت غیرحضوری دروس طلبگی را خوانده و جزو افرادی بوده که در ماجرای حمله به سفارت عربستان دخیل بوده و برخی دستورات را داده است. اما در نهایت این محمدرضا محسنی ثانی، نماینده دور نهم مجلس بود که نام او را فاش کرد. حسن کردمیهن همان فردی است که می‌گویند مغز متفکر حمله به سفارت عربستان بوده و دستور حمله را صادر کرده است. به گزارش ایلنا محمدرضا محسنی‌ثانی، نماینده مجلس نهم با اشاره به هویت این فرد می‌گوید: آقای کردمیهن که برای مدتی در کشور سوریه به‌ سر می‌برده پس از ورود به ایران توسط مقام‌های انتظامی در فرودگاه بازداشت می‌شود.

 حسن کرد میهن فردی است که فعالیت‌های انتخاباتی هم در کرج داشته و در سال ٩٢ برای یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت گسترده انتخاباتی انجام داده است. با فاش شدن نام حسن کردمیهن نکته‌ای که جلب‌توجه می‌کند واکنش او به ماجرای سفارت عربستان است. او پس از حمله به سفارت عربستان ضمن دفاع از این حرکت گفته بود: «حمایت ما از خشم و غیرت بود نه غارت. که اگر در برابر چنین موجودی غیرت به خرج ندهند هیچ‌کس امنیت ندارد، تمام علما خون‌شان را می‌ریزند. 

سفارت چیه؟ یک مشت آدمی اینجا هستند که به عزت ما می‌خندند. با بی‌احترامی باید بیرونشون کنند. دولت که کاری نمی‌کند. یک مشت جوون، غیرت به خرج می‌دهند. این شور انقلابی را که نمی‌توانید جلوش را بگیرید.» کردمیهن که حمله به سفارت عربستان را عامل تابیدن نور خورشید به دل مستضعفان خوانده بود، جای دیگر اما در نقش یک مصلح ظاهر شده بود و خطاب به کسانی که تحت فرمانش حمله کرده‌اند، گفته بود: «هرکسی هم ما را می‌شناسد اگر چیزی برداشته است پس بدهد، به مراجع ذی‌صلاح بدهد به پلیس ضد‌جاسوسی بدهد.» 

گفته می‌شود عمده فعالیت‌های کردمیهن در تهران به هیاتی در محله خزانه بخارایی تهران بازمی‌گردد که فعالیت‌های گسترده‌ای با موضوعات مذهبی و فرهنگی را هدایت می‌کرده است. در فایل صوتی که از سخنرانی او توسط آنا منتشر شده است، گفته بود که پرتاب مهر به علی لاریجانی و حمله به سیدحسن خمینی لازم نبود، اما حمله به سفارت عربستان لازم بود.

 

منبع: روزنامه اعتماد

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.