حسین علایی: صهیونیست​ها علی​رغم محاصره غزه نتوانستند از ورود موشک​های ایرانی به سرزمین مقاومت جلوگیری کنند

۰۲م آذر ،

·         در این جنگ گرچه اسرائیل همانند جنگ های پیشین نیروهای ذخیره خود را فراخواند و بارها حرف از جنگ زمینی زد ولی جرأت نکرد تا یک جنگ زمینی را علیه نوار غزه آغاز کند زیرا آن را ناموفق ارزیابی می کرد بنابراین جنگ حدود یک سوم مدت زمان قبلی {جنگ ۲۲ روزه} بیشتر طول نکشید.

·         مناطقی همچون تل آویو که تا کنون در هر جنگی از آتش مقاومت مصون باقی مانده بود نیز در معرض پرتاب موشک های دوربرد قرار گرفت و تا روز آخر نیز اسرائیل نتوانست مراکز پرتاب این موشک ها را از بین ببرد.  فلسطینی ها اعلام کردند که تعدادی از موشک های پرتاب شده به سوی سرزمین های اشغالی از نوع فجر۵ و ساخت ایران بوده است. این در حالی است که در سه ماه قبل نتانیاهو به طور مرتب سخن از حمله به تأسیسات هسته ای ایران می کرد و حال معلوم شد که موشک های ایرانی در بیخ گوش نظامیان صهیونیست قرار دارد و آنها علیرغم محاصره کامل نوار غزه نتوانسته اند از ورود آنها به سرزمین های مقاومت جلوگیری کنند.

·         پرتاب های موشک های با فناوری ایرانی از سرزمین های فلسطینی بیان گر آن است که این تنها جمهوری اسلامی است که قدرت دفاعی فلسطینی ها را در برابر مجهزترین ارتش خاورمیانه تقویت می کند. همچنین صهیونیست​ها بر خلاف جنگ ۳۳ روزه که از عملیات هلی برن استفاده کردند در جنگ ۸ روزه از برنامه ریزی جهت انجام اینگونه عملیات ها به سبب ناتوانی در اجرای موفق آنها اجتناب ورزیدند.

·          از نظر سیاسی، تأثیر تحولات در کشورهای عربی و اثر بیداری اسلامی بر جنگ ۸ روزه بود. در جریان جنگ غزه نه تنها کشورهایی مانند مصر و تونس از اسرائیل حمایت نکردند بلکه اول وزیر مصر و وزیر خارجه تونس به نوار غزه سفر کردند و برای اسرائیل مشخص شد که کشورهای عربی دشمن شماره یک خود را فراموش نکرده اند.

·         عدم اجازه به وزیر خارجه جمهوری اسلامی جهت سفر به نوار غزه بیانگر نگرانی دولت مصر از تأثیرگذاری بیشتر ایران بر توسعه جریان مقاومت به عنوان یکی از موثرترین راه ها در برابر صهیونیست ها دانست.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.