حسین ناطقی: نتیجه‌گیری در دوچرخه‌سواری وابسته به کار تیمی است

۲۴خردادماه،

رکابزن تیمی پتروشیمی تبریز معتقد است، به منظور حضور جدی در تور حرفه‌ای چین هایلک، تور سینگ کاراک اندونزی برایشان جنبه تمرینی داشته است.

حسین ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ردباره تور دوچرخه‌سواری سینگ کاراک اندونزی، اظهار کرد: با توجه به این که تور چین هایلک مهم‌ترین مسابقه برای ما محسوب می‌شود و تور سینگ کاراک اندونزی نیز فاصله زمانی مناسبی با آن تور داشت، تور سینگ کاراک را انتخاب کردیم که رکاب بزنیم و بیشتر به آن نگاه تمرینی داشتیم. البته در این تور به غیر از تیم‌های آسیایی، دو، سه تیم اروپایی نیز حضور داشتند که رقیب جدی ما بودند، برای گرفتن پیراهن طلایی رقابت سنگینی با آنها داشتیم، اما خوشبختانه در مرحله پنجم رسیدن پیراهن طلایی به ایران قطعی شد.

ناطقی با بیان این که همکاری تیمی در تور حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: شاید عامه مردم نمی دانند که در دوچرخه‌سواری اگر ورزشکاری بر روی سکو می‌رود به این سبب است که یک تیم قوی او را حمایت کرده‌اند و حتی قوی‌ترین دوچرخه‌سواران دنیا نیز با وجود داشتن تکنیک‌های فنی اگر از لحاظ تیمی حمایت نشوند ممکن است نتیجه‌ای کسب نکنند، در واقع نتیجه‌گیری در دوچرخه‌سواری کاملا به یک کار تیمی نیاز دارد که شاید از فوتبال نیز بیشتر به همکاری تیمی احتیاج داشته باشد.

رکابزن تیم پتروشیمی تبریز عملکرد رکابزنان تیم آینده را بسیار خوب دانست و گفت: نتایجی که رکابزنان تیم آینده به دست آوردند، ممکن است بر روی کاغذ عالی بنا شد، اما نسبت به دفعات قبل آنها پیشرفت کرده‌اند و نشان دادند در یک مسیر صعودی قرار دارند. در واقع تشکیل تیم آینده با رکابزنان جوان یکی از کارهای بسیار خوب فدراسیون بود و این تیم می‌تواند در آینده در جمع مدعیان قرار بگیرد و آنها آینده دوچرخه‌سواری ایران می باشند.

ناطقی دربارهٔ تور چین هایلک نیز بیان کرد: در برنامه سالیانه تیم پتروشیمی تبریز، حضور در تور لانکاوی مالزی و چین هایلک از مهم‌ترین مسابقات محسوب می‌شد چرا که در رده بندی کلاسی دو تور حرفه‌ای محسوب می شوند. البته اهمیت تور چین هایلک بیشتر است، به این سبب که در مسیرهای کوهستانی برگزار می‌شود و دوچرخه‌سواران ایرانی نیز نسبت به اروپایی‌ها در شرایط بهتری قرار دارند.

وی ادامه داد: اما تور چین هایلک تور دو فرانس آسیا محسوب می‌شود که دوچرخه‌سواران بزرگ و به نامی در آن رکاب می‌زنند بنابراین کار سختی خواهیم داشت با این حال این شانس را داریم که در این تور خودمان را نشان دهیم. بر همین اساس تمرین‌های تخصصی‌مان را برای حضور جدی در تور چین هایلک از بیست و ششم آغاز می‌کنیم، چرا که دو مسابقه پشت سر هم را پشت سر گذاشتیم و نیاز است تا رکابزنان ریکاوری کنند تا بدن‌هایشان به حالت اولیه برگردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.