حسین چراغچی: در خارج از ایران به اثر هنرمند توجه می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

هنرمند جوان ایرانی که این روزهای نمایشگاهی از آثارش در شهر لس‌آنجلس آمریکا به روی دیوار رفته می‌گوید در کشورهای دیگر بیشتر به کار هنرمند توجه می‌شود تا نام او.

حسین چراغچی در گفت گو با هنرآنلاین دربارهٔ سبک آثارش خاطر نشان کرد: من بیشتر به جزئیات اتفاقاتی که در اطرافم رخ می‌دهد، توجه دارم و حضور آن‌ها را در آثارم می‌توان دید.

او ادامه داد: شاید نا‌خودآگاه در آثارم به سمت این ریخت و پاش‌ها می‌روم و به آن‌ها تمایل دارم، البته این برداشت به این معنی نیست که سعی دارم از آن‌ها عکس بگیرم بلکه می‌خواهم برداشت ذهنی خودم را از آن‌ها به نمایش درآورم.

این هنرمند نقاش در ادامه گفت: از جمله ویژگی‌هایی که من در آثارم دنبال می‌کنم، آن است که باید اثر پیش از دیگران مورد علاقه خودم قرار گیرد. گاهی ممکن است در یک ماه یک کار که مورد علاقه‌ام باشد نتوانم بکشم و گاهی هم ممکن است در یک روز دو اثر را که دوست دارم به روی بوم بیاورم.

چراغچی با بیان اینکه درک آثار آبستره از سوی مخاطب نیاز به هوشیاری دارد، خاطر نشان کرد: آثار این سبک هنری مخاطب خاص خود را داراست و نباید نگاهی عامی به آن داشت. اگر به هنر آشنایی داشته باشد و بتواند درکی صحیح از آن داشته باشد می‌تواند پی به مفهوم اثر ببرد.

این هنرمند اضافه کرد: آبستره شور و حسی دارد که از آن لذت می‌برم. از جمله ویژگی‌های این سبک آن است که اصلا کارم را با آگاهی پیش نمی‌برم. شاید از چندین اثری که به روی بوم می‌آورم یکی از آن‌ها چیزی باشد که دوست دارم.

او در مورد برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری هنرمندان ایرانی در خارج از کشور نیز گفت: نفس این امر بسیار پسندیده است. اینکه هنرمندان می‌توانند در معرفی هر چه بیشتر ایران سهیم باشند نکته قابل توجهی است. البته در این میان گاهی شاهد آن هستیم که به نام‌های جوان با شک تردید نگاه می‌شود.

چراغچی در پایان خاطر نشان کرد: در خارج از کشور بیشتر به آثار هنرمند توجه می‌کنند تا نام او اما گاهی شاهدیم که در ایران بیشتر به نام هنرمند نگاه می‌شود تا کیفیت آثار او.

انتهای پیام


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.