حضرت امام خمینی (ره) تفکر خداپرستی را در سراسر جهان زنده کرد

حجت الاسلام ایوب حسن زاده در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که با حضور اقشار مردم انقلابی و ولایتمدار در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد افزود: حضرت امام (ره) با افکار و اندیشه های خود، جهان اسلام را به حرکت درآورد و توانست اولین نظام سیاسی مبتنی بر احکام نورانی اسلامی را در جهان پیاده کند.

وی اضافه کرد: در آغاز حرکت های انقلابی مردم ایران در سال ۵۶ ، استکبار جهانی و سازمان های جاسوسی شرق و غرب توجه چندانی به حرکت های مردم ایران نداشتند و نتیجه ای برای این حرکت ها متصور نبودند ولی حضرت امام (ره) توانست حکومتی را در ایران پایه ریزی کند که هیچ قدرتی توان مقابله با آن را نداشت.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار کرد: نفوذ کلام امام ، صلابت ذاتی حضرت امام ، چنان در قلب و روح انسان ها اثرگذار بود که اعلامیه ها و پیام های ارسالی آن حضرت از نجف اشرف و پاریس، ملت ایران را به جوش و خروش در آورده و آنان را برای مقابله با رژیم ستم شاهی مصمم و امیدوار می کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) مردم سالاری دینی را در بین مسلمانان جهان احیاء کرد و رواج داد به نحوی که هم اکنون، شاهد بیداری مسلمانان در سراسر جهان هستیم.

حسن زاده گفت: پیروی و به کار گرفتن افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) خداپرستی، عبودیت و سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد و هر کسی که بتواند به عمق وجودی ایشان پی ببرد سعادتمند خواهد بود.

وی، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مظهر و نماد آزادی، استقلال یاد کرد و افزود: حرکت امام روح تازه ای در کالبد اسلام دمید و مطمئنا انقلاب اسلامی ایران متصل به قیام جهانی حضرت مهدی موعود ( عج) خواهد بود.

حجت الاسلام حسن زاده، رحلت حضرت امام (ره) برای مردم مسلمان ایران و مسلمانان جهان را جانسوز و غم انگیز و تکان دهند عنوان کرد و اظهار داشت : فقدان شخصیتی چون خمینی کبیر (ره) مصیبتب عظیمی بود که بر پیکر اسلام وارد شد .

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: مردم مسلمان و انقلابی ایران نیز به پاس قدردانی از آن رهبر فرزانه و تجلیل از خدمات، افکار و اندیشه های آن بزرگوار ، چنان آیین بزرگداشت و تشییع را برای آن حضرت برگزار کردند که تاریخ هرگز نظیر آن را مشاهده نکرده است.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: میلیون ها نفر از مردم سراسر ایران اسلامی و دیگر مسلمانان جهان در آیین تشییع و خاکسپاری امام و مقتدای خود شرکت کردند و چنان عشق و علاقه از خود نشان دادند که جهان را به حیرت و تعجب واداشتند.

وی تاکید کرد : امروز با گذشت ۲۳ سال از عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) آن حضرت همچنان در قلب و روح ملت ایران و تمام ملت های آزاده جهان زنده است و تا زمانی که اسلام و قرآن زنده است ، آن حضرت نیز در قلب انسان های عاشق ولایت و امامت زندگی خواهد کرد.

در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه امام جمعه ارومیه ، استاندار آذربایجان غربی، نمایدگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، مسوولین و مقامات سیاسی و نظامی برگزار شد، شرکت کنندگان با برگزاری مراسم عزداری و سوگواری با آرمان های رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

نظیر این مراسم در تمام شهرها، بخش ها و روستاهای آذربایجان غربی نیز برگزار شد که طی آن سخنرانان در ارتباط با شخصیت معنوی و جایگاه جهانی حضرت امام خمینی(ره) سخنرانی کردند.

۷۱۲۶/۵۸۳/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۰۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.