حضور اتباع خارجی غیرمجاز در هرمزگان ممنوع

فرماندار بندرعباس بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی یافتن مردم از تبعات حضور اتباع غیرمجاز در شهرستان بندرعباس تاکید کرد.
 

 “احمد مرادی” در جلسه ستاد ساماندهی امور اتباع خارجی شهرستان بندرعباس، جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز از سطح شهرستان بندرعباس را یکی از دغدغه‌های آزاردهنده مردم و مسوولان دانست و افزود: حضور اتباع غیرمجاز که بیشتر آنها را افغانی‌ها تشکیل می‌دهند آن هم به صورت غیرمجاز در کشورمان مسئله مناسبی نیست و باید با آن برخورد شود.
 

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به تبعات بسیار بد حضور اتباع غیرمجاز در بندرعباس، اظهار کرد: حضور این اتباع تبعات بسیار بدی همچون وقوع قتل، تجاوز و هم‌چنین اخلال در روند کار و اشتغال را به همراه دارد، از این رو باید قاطعانه با این مسئله برخورد شود.
 

وی با بیان این‌که هرمزگان استانی ممنوعه برای حضور اتباع خارجی غیرمجاز است، تصریح کرد: متاسفانه تعداد زیادی تبعه خارجی غیرمجاز به خصوص اتباع افغانی در هرمزگان زندگی می‌کنند و مشکلات زیادی را برای این استان ایجاد کرده‌اند و از این رو هرمزگان به عنوان استان ممنوعه برای این اتباع تبدیل شده و هیچ تبعه غیرمجازی حق حضور در این استان را ندارد.
 

مرادی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی باید با جدیت بیشتری اتباع غیرمجاز را جمع کند، گفت: وظیفه جمع آوری اتباع غیرمجاز بر عهده نیروی انتظامی است، و با توجه به ممنوعیت حضور اتباع غیرمجاز در هرمزگان نیروی انتظامی باید جدیت کار خود در جمع‌آوری اتباع غیرمجاز را افزایش دهد.
 

فرماندار بندرعباس هم‌چنین بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص تبعات حضور اتباع غیرمجاز تاکید کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را از تبعات ناگوار حضور اتباع غیرمجاز آگاه کرد و در این راستا باید از شیوه‌های مختلف تبلیغات و هم‌چنین اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها استفاده کرد.
 

وی در ادامه با اشاره به لزوم عدم استفاده از اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی، تاکید کرد: واحدهای صنفی حق استفاده از اتباع غیرمجاز به عنوان نیروی کار را ندارند و در صورت استفاده از این اتباع باید آن واحد صنفی پلمپ و حتی پروانه کسب آن نیز باطل شود.
 

هم‌چنین احمد پویافر نیز در ادامه با ارایه آمارهایی از میزان دستگیری و جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان هرمزگان، گفت: میزان جمع آوری اتباع غیرمجاز در هرمزگان از زمان آغاز اجرای این طرح در تیرماه سال گذشته تا کنون روند صعودی داشته و بیشترین جمع‌آوری اتباع غیرمجاز نیز در شهرستان بندرعباس انجام شده است.
 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی هرمزگان با اشاره به فراهم بودن تمامی امکانات در راستای جمع آوری اتباع غیرمجاز در هرمزگان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتبارات و امکانات مناسبی برای جمع آوری اتباع غیرمجاز در نظر گرفته شده و تنها دستگاه‌های مربوطه باید با این مسئله حساس‌تر برخورد کنند تا این مشکل به طور کامل رفع شود.
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. mahmood:

    واقعاً که این اروپایی ها راست میگن که ایران یه رژیم دیکتاتوری هست اون بیچاره ها کشورشون جنگ هر روز آدام کشته میشه تو اون کشور حالا فک کن که اگه کشور خودت اینجوری میشد اون وقت میتونستی حداقل یه کم یه کم اون نا رو درک کنی و راجب کار جوان های شما فقط تو دختر بازی حرف اول رو میزنن ولی وقت کار که میشه فقط جار میزننین ما افغانی ها کار میکنیم و با افتخار زندگی میکنم و با افتخار میگیم که ما افغانی هستیم …….

  2. sheren:

    سلام .
    واقعا ظلمه مگه اتباع بندر چیکار کردن یک نفر ی کاری کنه بعد همه بسوزیم من ۲۲سالمه بندر بدنیا اومرم و بزرگ شدم منی ک بندر بخوام زندگی کنم راهش چیه .

  3. ارش:

    سلام عرض ادب
    ببخشید اتباع افغانی که مادرشون ایرانی هست و خودشونم اقامت دارن برای سفر کردن میتونن بیان بندر عباس؟
    اگه یکم زوتر جواب منو بدین ممنون میشم

    • sheren:

      سلام .
      واقعا ظلمه مگه اتباع بندر چیکار کردن یک نفر ی کاری کنه بعد همه بسوزیم من ۲۲سالمه بندر بدنیا اومرم و بزرگ شدم منی ک بندر بخوام زندگی کنم راهش چیه .خانواده من ۴۵ساله ک بندر هستن این ک نمیشه .

  4. سلام:

    واقعا چرا من ی شهروند افغانیم و در هرمزگان زندگی میکنم در سال۱۳۹۰کارت اقامت ما باطل شد مارو دیگه مدرسه نگرفتن چرا اینجور ظلم میکنید اخه خداروخوشش میاد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.