«حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی»، اولویت سال ۹۲ فرمانده نیروی دریایی ارتش

۰۸اردیبهشت،

امیر دریا‌دار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص برنامه‌های تازه این نیرو‌ در سال جاری، گفت: مهم‌ترین برنامه ما در سال ۹۲ حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی است و به این جهت بیست‌وپنجمین ناو‌گروه ارتش شامل ناو لجستیک لارک و ناوشکن موشک انداز البرز هم‌اکنون در باب‌المندب حضور دارند و وظیفه آنها تامین امنیت خطوط مواسلاتی است.
حضور در آب‌های آزاد از جمله سیاست‌ها تازه نیروی دریایی است که در یکی دو سال اخیر به اجرا در آمده و مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا نیز است.
دریادار سیاری همچنین از الحاق ناوشکن «بایندور» به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: این ناو‌شکن پس از تعمیرات اساسی در خرداد ماه جاری به نیروی دریایی ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پیش از این گفته بود «نیروی دریایی ارتش تنها به عنوان یک نیروی نظامی نیست بلکه چرخه اقتصاد کشور امروز بوسیله این نیروی راهبردی تأمین می گردد که به واسطه حضور مقتدرانه خود در آبهای آزاد و بین المللی از منافع و منابع ملی دفاع کرده و امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی را برقرار می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز نگاه بلند و انگشت اشاره فرماندهی معظم کل قوا دریا و لزوم اقتدار نیروی دریایی را نشانه رفته است تصریح کرد: همه ما بایستی در راه اعتلای این نیروی ارزشمند کمافی السابق کمر همت ببندیم، گرچه تاکنون با حضور در مجامع مختلف کشور اعم از هیئت دولت، صحن علنی مجلس، کمیسیون امنیت ملی و مراکز آموزش عالی کشور سعی شده است اهمیت دریا و نیروی دریایی برای مسئولان تشریح شود ولی این مقوله همچنان نیازمند تلاش و خدمت صادقانه آحاد کارکنان نیروی دریایی ارتش است تا به حلقه گمشده اقتدار دریایی برسیم.

وی اذعان داشت: دستیابی به حلقه گمشده اقتدار دریایی کشور سبب آن خواهد شد تا علاوه بر تحقق تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، با کشف منابع خدادادی که هنوز در کف دریاها آرمیده اند کشور به رشد و تعالی برسد و در همه زمینه ها پیشرفت کند.»
 /۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.