حضور زنان تکواندوکار ایران‌ در مسابقات جهانی‌

۱۶اردیبهشت،

 زهرا سروی مراغی اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تکواندوکاران زن ایران در چهار تا شش وزن مسابقات جهانی مکزیک شرکت کنند اما به دلیل شرایطی که تیم با آن مواجه است، قطعا برای وزن های دوم و هفتم، کسی را معرفی نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: از آنجا که مسابقات جهانی تکواندو در مکزیک، در سطح بالایی برگزار می شود، نفراتی به این مسابقه ها اعزام می شوند که از نظر شرایط فنی، در سطح بالایی قرار داشته باشند.

نایب رییس زنان فدراسیون تکواندو، حضور ورزشکاران ایرانی در هفتمین تورنمنت بین المللی تکواندو در اسپانیا که در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد و نیز، مسابقات بین المللی تونس در روزهای آینده را در ارتقای سطح کیفی زنان تکواندوکار ایران بسیار موثر دانست و بر لزوم تداوم چنین برنامه هایی تاکید کرد.

سروی گفت: تورنمنت بین المللی اسپانیا، تجربه بسیار خوبی برای ورزشکاران ما بود چون آنها قبلا در همان دور اول رقابت ها حذف می شدند اما اکنون تا چند مرحله صعود می کنند و حتی از بخت دستیابی به مدال نیز برخوردار می باشند.

وی در همین راستا، دستیابی شکرانه ایزدی به مدال نقره وزن هفتم مسابقات بین المللی اسپانیا را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

نایب رییس زنان فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به مسایل و مشکلاتی که تیم ملی زنان تکواندو کشورمان داشت و وقفه چند ماهه ای که از زمان خروج سرمربی کره ای این تیم پس از دو سال هدایت تیم ایجاد شده بود، مربیان زن ایرانی از حدود دو ماه و نیم پیش به طور جدی در این زمینه به تمرین و فعالیت پرداخته اند.

وی افزود: با این شرایط، اعضای تیم ملی تکواندو زنان ایران، عملکرد قابل قبولی در تورنمنت بین المللی اسپانیا داشتند و حتی توانستند رقبای آمریکایی خود را نیز حذف کنند. در مجموع، ما از عملکرد آنها راضی هستیم.

نایب رییس زنان فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: تکواندوکاران زن در استفاده از پوشش اسلامی و حجاب مشکلی ندارند.

هفتمین دوره تورنمنت بین المللی تکواندو در اسپانیا در روزهای شنبه و یکشنبه در شهر لانوسیا در استان الیکانته در ایالت والنسیا در شرق اسپانیا برگزار شد و تیم ملی تکواندو ایران در هر دو قسمت مردان و زنان با کسب ۱۱ مدال شامل سه طلا، چهار نقره و چهار برنز و ۳۷ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم اسپانیا با ۳۱ امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید، ترکیه با ۲۹ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت و روسیه و انگلیس به ترتیب با ۲۱ و ۱۶ امتیاز، چهارم و پنجم شدند.

۱۵۰۰ ورزشکار مرد و زن از ۳۸ کشور در این رویداد حضور داشتند.

سهم زنان تکواندوکار ایران از مدال های بدست آمده، فقط یک مدال نقره بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.