حضور مجدد مسعود رایگان در تلویزیون

جام جم آنلاین: مسعود رایگان نقش اصلی سریال «داوران» را بازی خواهد کرد. این سریال را احمد امینی در ۱۵ قسمت کارگردانی می‌کند.

فیلمنامه سریال داوران براساس پرونده‌های قضایی نوشته شده است. سعید شاهسواری علاوه بر تهیه این سریال، یکی از نویسندگان فیلمنامه هم هست.

شاهسواری چند سال پیش مجموعه «جستجوگران» را به کارگردانی محمدعلی سجادی تهیه کرد. موضوع جستجوگران هم درباره پرونده‌های قضایی بود که از شبکه ۲ سیما پخش شد.

قرار بود سری دوم جستجوگران را سجادی کارگردانی کند که معلوم نیست به چه دلیل این اتفاق رخ نداد و حالا شاهسواری با محوریت پرونده‌های قضایی، داوران را تهیه‌ می‌کند.

محور اصلی این مجموعه درباره خانواده‌ای است که بیشتر اعضای آن داوران و وکلای حقوقی هستند. شاهسواری پیش از این کارگردانی سریال‌های «اولین شب آرامش» و «بی‌گناهان» را به احمد امینی سپرد که هر دو سریال از شبکه ۳ سیما روی آنتن رفت.

این تهیه‌کننده همچنین نقش اول سریال جستجوگران را هم به مسعود رایگان داده بود و اکنون در داوران از حضور این بازیگر استفاده خواهد کرد.

رایگان، رمضان سال گذشته با سریال «سقوط یک فرشته» به شبکه یک سیما آمد. او در این سریال نقشی کاملا متفاوت از آنچه تاکنون از او دیده بودیم بازی کرد.

رایگان همچنین در سریال‌های «مدار صفر درجه»، «خسته ‌دلان»، «شمس‌العماره» و «در مسیر زاینده رود» بازی کرده است.

او در هر یک از این سریال‌ها نقشی خاص را به عهده داشته که با دیگر نقش‌هایش کاملا فرق داشته است. به طور مثال او در سریال «شمس‌العماره» بازی در نقش کمدی را تجربه کرد.

در سریال «مدار صفر درجه» او پزشکی بود که درگیر فعالیت‌های سیاسی هم بود و در سریال «در مسیر زاینده رود»، نقش پدری پولدار را بازی می‌کرد که داماد فوتبالیستش غیرعمد، قتلی را مرتکب شده بود.

رایگان که سال‌ها مقیم سوئد بود، سال ۸۰ برای بازی در فیلم سینمایی «خاموشی دریا» به ایران آمد و بعد از این فیلم بود که مورد توجه کارگردانان سینما و تلویزیون قرار گرفت و در فیلم‌هایی مانند «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «سنتوری»، «پرسه در مه» بازی‌های به‌یادماندنی از خود به نمایش گذاشت.

سریال‌های تلویزیونی هم این فرصت را به رایگان داد تا توانایی‌های خود را در ایفای نقش‌های مختلف به نمایش بگذارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.