حضور” مرکل “در افغانستان نتیجه وجود تضاد میان آلمان و آمریکا

۲۸اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سفر اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه و گفتگوی وی با مقامات این کشور نشان می‌دهد که بدون حضور روسیه نمی‌توان در مورد سرنوشت سوریه تصمیم‌گیری کرد.

” حسن هانی‌زاده ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به درخواست آمریکا از روسیه برای همکاری در حل بحران سوریه گفت: روسیه یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی بوده و با سوریه رابطه استراتژیکی دارد و روابط اقتصادی، نظامی و امنیتی سبب شده که این کشور به‌عنوان یکی از بازیگران قدرتمند در مسئله سوریه حضوری فعال داشته باشد.

وی افزود: روسیه بارها پیش‌نویس قطعنامه علیه سوریه را وتو کرده و در حال حاضر آمریکا تلاش می‌کند تا با کمک این کشور بحران سوریه را به نوعی حل و فصل کند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: سفر اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه و گفتگوی وی با مقامات این کشور نشان می‌دهد که بدون حضور روسیه نمی‌توان در مورد سرنوشت آینده سوریه تصمیم‌گیری کرد.

هانی‌زاده در ادامه با اشاره به حضور مرکل در افغانستان اظهار داشت: این حضور نتیجه وجود تضاد میان آلمان و آمریکا پیرامون حضور نیروهای ناتو در این کشور است که با توجه به تلفات سنگین آلمانی‌ها در سال‌های اخیر در افغانستان تنها در راستای بازدید از نیروهای نظامی ناتو صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان در سال ۲۰۲۴ قطعا آلمان سعی خواهد کرد تا نقش تازه‌ای را در سیاست خارجی افغانستان ایفا کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: آلمان یکی از مهمترین کشورهای اقتصادی اتحادیه اروپا بوده، بنابراین تلاش می‌کند تا سلسله قراردادهایی را با دولت افغانستان پیرامون بازسازی این کشور امضاء کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.