حضور هر کشور در اجلاس عدم‌تعهد یک گام برای شکست تحریم‌ها

کمندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه حضور هر کشور در اجلاس عدم‌تعهد یک برگ برنده‌ برای ایران است، گفت: حضور کشورهای عضو در اجلاس “نم” نشان‌‌دهنده‌ باور آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

ابوالفضل کمندی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، در ارتباط با برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اظهارداشت: تجمع سران کشورهای عضو عدم‌تعهد در شانزدهمین دوره اجلاس نشان دهنده خنثی‌سازی تحریم‌ها علیه ایران است.

وی هدف غرب از ایجاد نا امنی علیه ایران را اینگونه عنوان کرد: دامن زدن به بحران‌های کنونی در منطقه و همچنین تهدیدهای جنگی آمریکا و رژیم صهیونستی علیه جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده تلاش غرب برای تخریب نام جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در شرایط کنونی هر کشوری که در اجلاس حضور یابد، برگ برنده‌ای برای ایران به حساب می‌آید، گفت: حضور کشورهای عضو در اجلاس نشان‌‌دهنده‌ این مسئله است که آن‌ها هم تبلیغات علیه ایران را باور ندارند و مقامات دیپلماسی ایران باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند، تا تمام پروژه‌های تحریم‌ و تهدید علیه ایران را با شکست مواجه کرده و امنیت کامل را برای حفظ خط مقاومت فراهم کنند.

دبیرجامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه حضور سران کشورهای مختلف در تهران، جایگاه ویژه و اخص ایران را در جهان نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: موقعیت ایران نزد غربی‌ها در ثبات  و آرامش کشور سوریه و خاورمیانه و همچنین روند اقتصادی و مبادلات بین‌المللی کشورهای عضو تأثیر گذار است.

کمندی ابراز داشت: کشورهای حاضر در اجلاس باید برای کمک رساندن به سوریه به اجماع نظر برسند تا بتوانند جایگاه واقعی بحرین، غزه، سوریه را در دنیای اسلام بازسازی کنند.

وی در ارتباط با حضور محمد مرسی در تهران تأکید کرد: رسانه‌ها و مسئولان نظام نباید خیلی به حضور رئیس جمهوری مصر در اجلاس عدم تعهد واکنش نشان دهند. چرا که هدف ما طبق بیانیات مقام معظم رهبری قلب مردم مصر است و باید انقلاب مردم مصر را مورد خطاب قرار داد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران فرصت مناسبی برای کشورمان است یادآور شد: محمدمرسی رئیس‌جمهوری مصر به خوبی از قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران آگاه و به این امر واقف است که باید با ایران در زمینه‌های مختلف تعامل داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرسی باید برای رساندن مصر به جایگاه اولیه و اصلی‌اش در خاورمیانه و جهان تلاش مضاعف داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.