حضور پررنگ دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در جشنواره مد و لباس فجر

۱۳م اسفند ،

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر زمینه آشنایی با فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد بستر اشتغال مولد و پایدار را فراهم می کند.

حمیدرضا خانپور – مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران – در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور پررنگ نخبگان مهارتی و موسسات کارآموزی آزاد طراحی و دوخت استان تهران در دومین جشنواره مد و لباس فجر اظهار کرد: بیش از ۳۵ مرکز آموزشی و دانشگاهی از سراسر کشور در رشته‌های طراحی و دوخت در این جشنواره شرکت کرده‌اند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ۳۵ غرفه طراحی و دوخت پیام پوشش اسلامی و ایرانی را ارائه می‌کند.

وی افزود: در این جشنواره بین‌المللی که با حضور نمایندگان کشورهای خارجی برگزار شده است، علاوه بر معرفی توانمندیهای مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته طراحی و دوخت و صنایع دستی، حرفه‌ها به صورت آموزش کارگاهی و رایگان به بازدیدکنندگان ارائه و زمینه آشنایی بیش از پیش با فرهنگ کار و مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار فراهم می‌شود.

خانپور گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای افزایش تعامل فرهنگی و علمی میان کشورها است و شرکت کنندگان با دانش روز دنیا و آداب و سنن ملل مختلف آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران همچنین از برگزاری گذر مهارتی طراحی و دوخت رایگان در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: این گذر مهارتی در راستای تحقق شعار هر شهروند تهرانی یک مهارت با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است.

وی هدف از برگزاری این گذر مهارتی را ترویج و تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی و توسعه فرهنگ اشتغال از طریق مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی، بسترسازی ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ارتقای مهارت جوانان جویای کار، آشنایی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و جلب همکاری بنگاههای اقتصادی از دیگر مزیتهای برگزاری چنین گذرهای مهارتی است.

به گزارش ایسنا دومین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس فجر به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۲۳ اسفند ماه سال جاری در مصلای تهران دایر است.

علاقمندان می توانند ضمن بازدید از غرفه جشنواره در گذر مهارتی طراحی و دوخت شرکت کنند و برای کسب مهارتهای فنی و حرفه‌ای به کارگاه تخصصی جشنواره مراجعه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.