حضور پر رنگ سینمای ایران در سوئد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلم‌های ˝آینه‌های روبرو˝، ˝هیس دخترها فریاد نمی‌زنند˝، ˝پله آخر˝، ˝پل چوبی˝ ، ˝ملاقات با لیلا˝، ˝طرز تهیه نیلوفر˝ و ˝من مادر هستم˝ در جشنواره فیلم ˝یاری˝ در سوئد به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش هنرآنلاین؛ فیلم‌های “آینه‌های روبرو”، “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند”، “پله آخر”، “پل چوبی” ، “ملاقات با لیلا”، “طرز تهیه نیلوفر” و “من مادر هستم” با حضور فرشته طائرپور، پوران درخشنده،پانته‌آبهرام و غزل شاکری در جشنواره فیلم “یاری” در سوئد به نمایش در می‌آیند.

جشنواره‌ فیلم “یاری” توسط انجمن خیریه یاری از ۵ تا ۷ مهر ماه در سوئد،در حال برگزاری است.

در این دوره از فستیوال فیلم “یاری” که با محوریت فیلم‌های زنان در حوزه موضوعات اجتماعی برپاست،حدود چهل اثر سینمایی، مستند و کوتاه از فیلمسازان ایرانی،با حضور چهار سینماگر زن ایرانی به نمایش در می‌آید.

با توجه به استقبال دانشجویان سینما در سوئد از فیلمهای ایرانی، یک جلسه پرسش و پاسخ دربارهٔ شرایط فیلمسازی در ایران، با نمایش فیلم مستند “طرز تهیه نیلوفر” ساخته غزل شاکری با حضور وی و تهیه‌کننده فیلم فرشته طائرپور، در این فستیوال برگزار خواهد شد.

انجمن خیریه‌ی “یاری” ۱۴ سال پیش با هدف کمک به کودکان نیازمند ایرانی و پیشگیری از ورود آنان به بازار کارهای کاذب خیابانی، در سوئد تاسیس شده است.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.