حفظ بازارهای صادراتی با توسعه صنعت درآمدزای نساجی

مدیرکل دفتر امور نساجی و پوشاک وزارتخانه صنعت و معدن گفت: توسعه صنعت نساجی و به کارگیری پتانسیل های بالقوه این بخش به افزایش صادرات و حفظ بازارهای هدف کمک می کند.

مهدی اسلام پناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در شرایط سخت اقتصادی تقویت صنایع درآمدزا همچون صنایع نساجی و پوشاک می تواند به حفظ بازارهای هدف و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی کمک کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه گفته می شده صنعت نساجی طی سال های گذشته رو به افول بوده اما افزایش ۴۵ درصدی صادرات محصولات نساجی، پوشاک و چرم در ۴ ماه نخست امسال نشان از پویایی این بخش در شرایط محدودیت های بین المللی دارد.

اسلام پناه با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه مهمترین نیاز صنعتگران این صنعت است تصریح کرد: وزارتخانه صنعت حمایت های موردی متعددی در خصوص تامین مواد اولیه از جمله پنبه و برخی مواد مورد نیاز پتروشیمی انجام داده که بخشی از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه تولید چادر مشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است خاطرنشان کرد: در این زمینه هم اقدامات ویژه ای در وزارتخانه صورت گرفته که منجر به تقویت این حوزه درآمدزا در کشور شده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.