حقوقدان مغربی: زن نماد تربیتی جامعه است

به گزارش ایرنا، این زن مسلمان مغربی که دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل است، در حاشیه این کنفرانس اظهار داشت: زنان ازصدر اسلام در کنار مردان در همه فعالیت ها شرکت داشتند. آنها حتی در جنگ ها در کنار مردان با دشمنان می جنگیدند و جدایی زن از مرد در جامعه غیرممکن است.

وی گفت: در امور اجتماعی و سیاسی نقش زنان چشمگیر می باشد به طوری که با حضور زنان جنبش های سیاسی و انقلاب ها به پیروزی رسیده است. در انقلاب های اخیر در کشورهای تونس، مصر، یمن و حتی بحرین هرگز نمی توان از نقش زنان غافل شد. آنها در این انقلاب ها همسران، فرزندان و برادران خود از دست داده اند تا این که به هویت اصلی اسلامی خود بازگردند.

وی افزود: این گردهمایی برای تبادل نظر و همگرایی بیشتر زنان مسلمان صورت گرفته است و در عین حال، پاسخی به غرب است که مدعیست زمینه ای برای پیشرفت زنان مسلمان وجود ندارد، در حالی که، ما در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم که زنان دارای پست های مدیریتی و در سطح وزیر، معاون رئیس جمهور و غیره هستند.

این بانوی مغربی ادامه داد: زنان با حجاب خود توانسته اند به بالاترین درجات اجتماعی دست یابند. غرب تلاش می کند هویت واقعی زن را از وی بگیرد.

این زن مسلمان مغربی با تاکید بر نقش زن در تربیت اسلامی، چنین نقشی را وظیفه اصلی او توصیف کرد.

او همچنین بر تداوم برگزاری چنین نشست هایی به منظور تبادل نظر بیشتر زنان در جوامع اسلامی تاکید نمود.

مترجمام**۱۴۵۳**۹۱۵۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۵۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.