حقوق سهامداران و بیمه گذاران رعایت شود

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:امین:در مقوله نظارت، بیمه مرکزی در حال انجام مطالعات تطبیقی برای به روز کردن روشهای نظارت بهینه است

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به رویکرد توجه ویژه به توانگری مالی شرکتهای بیمه‌ای و نقش اساسی ذخایر در شرکت‌های بیمه، بر لزوم توجه ویژه شرکت‌های بیمه به رعایت آئین نامه‌ها و مصوبات شورای عالی بیمه در خصوص ذخایر جهت حفظ حقوق سهامداران و بیمه گذاران تاکید کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از شادا در جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران که با حضور محمدابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا تاج‌گردون، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و اکثریت مدیران عامل شرکت‌های بیمه برگزار شد، بر موضوعات کلی صنعت بیمه اشاره شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخشی از سخنان خود در این جلسه اظهار کرد:در مقوله نظارت، بیمه مرکزی در حال انجام مطالعات تطبیقی برای به روز کردن روشهای نظارت بهینه است.

وی با بیان اینکه سیاست کلی بیمه مرکزی دخالت در بنگاه داری و اداره شرکتها نیست، افزود: این نهاد نظارتی در حاصل اداره شرکتها نظارتهای خود را خواهد داشت و با جدیت و شفافیت کامل از فعالیت شرکتهای خاطی جلوگیری خواهد شد و اگر شرکتی ضابطه پذیر نباشد فعالیت آنرا متوقف خواهند کرد.

امین ادامه داد:در مورد سیاستهای مربوط به نظام توزیع و نمایندگی ها در حال بررسی برای رسیدن به یک چارچوب اصولی و منطقی هستیم که در این راستا توجه شرکتهای بیمه به امور نمایندگان حائز اهمیت است، زیرا این نمایندگان می باشند که چهره و تصویر صنعت بیمه را در افکار عمومی می‌سازند. بر این اساس نظارت و کنترل نمایندگی ها و از طرفی تامین مناسب معاش آنها از اهمیت خاصی برخوردار خواهند بود.

وی به رابطه بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه‌ای و سیاست بهره گیری بیمه مرکزی از توان فنی و تخصصی سندیکا و انجمن‌های صنفی صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: از این به بعد کلیه دستورالعملها و آئین نامه هایی که لازم است در شورایعالی بیمه مطرح و تصویب شود قطعاَ از فرآیند انجام کار کارشناسی و نظرخواهی از صاحب نظران و کارشناسان خواهد گذاشت


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.