حق رایت برای اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بی معناست

رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد:

سینماپرس-گروه تلویزیون/عزت الله ضرغامی گفت: نباید برای استفاده از تولیدات اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی ویزایی وجود داشته باشد و حق رایت بین آنها معنایی ندارد بلکه همه باید با استفاده از تولیدات خوب یکدیگر حقیقت را جار بزنیم.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره اتحاد گفت: ‌در قرآن آیاتی داریم که در آن عنوان شده آنهایی که از هم دور شدند به اختلاف و تفرقه می‌رسند اگر از هم دور شدید زمینه اختلاف فکری در شما به وجود می‌آید و در شرایط حاضر ارتباط کاری اعضای اتحادیه باعث جلوگیری از تفرقه می شود و اختلافات فکری را به حداقل می رساند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه وحدت نعمت بزرگی ازسوی خدا برای بندگان است، بیان کرد: وحدت از نظر قرآن واقعی و حقیقی است و مصنوعی نیست. خیلی از اختلافات فکری در واقع اختلاف نیست و به خاطر دوری از یکدیگر به وجود آمده است. در جلسات مختلف بدخواهان حرف های باطلی را نزد شما می آورند که نباید گوش کنید. این شایعات دل ها را از هم دور می کند.

وی با بیان اینکه خیلی از اختلافات فکری اصلاً اختلاف نیست و معنی اختلاف، دوری از یکدیگر است، تصریح کرد: امروز پدیده بیداری اسلامی را داریم که کاخ استکبار را به لرزه درآورده است. یک طرف جهان اسلام و یک طرف جهان استکبار. دوره قطب‌بندی‌های سنتی در دوره جنگ سرد گذشت. یک طرف جهان اسلام با همه اخلاقیات و معنویات قرار دارد و طرف دیگر کشورهای استکباری هستند.

ضرغامی با ارائه سه توصیه و راهکار به اعضای اتحادیه، ادامه داد: مساله وحدت که یک دستور قرآنی است، باید در برنامه های ما دیده شود و تفرقه در محتوای برنامه ها راه پیدا نکند. باید گفته شود که اسلام دین وحدت است و جهان اسلام در برابر کفر وحدت دارد. در حادثه دلخراش اخیر نیز اتحاد واقعی جهان اسلام روشن شد و فریادها علیه استکبار به صدا درآمد.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر این که رسانه های اسلامی باید چهره واقعی دین اسلام که یک چهره رحمانی است را نشان دهند گفت: این مسوولیت بر عهده همه ماست که چهره رحمانی و جمال اسلام را به دنیا نشان دهیم. بی بی سی که دشمن مشترک همه ماست و سیاست های انگلیس و استکبار را اجرا می کند چند روز پیش ویدیویی درباره سنگسار دختران توسط طالبان را نشان داد.

ضرغامی یادآور شد: این شبکه می خواست بگوید چهره اسلام این است. این شبکه با شیوه های شیطانی رسانه ای اعتراض مقدس مسلمانان را به گونه ای نشان می داد که چهره دروغینی از اسلام معرفی کند. کاخ سفید وقتی اعتراض مسلمانان را می بیند به دروغ می گوید فیلم معروف ربطی به هالیوود و دولت آمریکا ندارد.

وی با اشاره به تولید فیلم «دیکتاتور» توسط هالیوود اذعان داشت: فیلم «دیکتاتور» که سال گذشته هالیوود تولید کرد کمتر از فیلم موهن اخیر نبود. این فیلم یک کمدی سیاسی تلخ پر از دروغ پردازی و به دور از حداقل انصاف بود که در آن هر چه خواستند را به اسلام نسبت دادند. پس معلوم می شود که این ها با اسلام مشکل دارند و دارند بغض و کینه خودشان را نسبت به اسلام نشان می دهند.

ضرغامی فعالیت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را جدی تر و پررنگ تر خواند و افزود : ما با اعتقاد کار می کنیم و همدلی و همکاری صمیمانه در تمامی مناسباتمان وجود دارد. مثل دو کشور که ویزا را در اصطلاح دموکراسی بر می دارند و همه می توانند رفت و آمد آزاد داشته باشند، بین اعضای اتحادیه نیز نباید ویزا وجود داشته باشد و حق رایت بین ما معنا ندارد.

وی تصریح کرد: توصیه بعدی من توصیه اجرایی کاری به اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی است. ما باید از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم. لازمه آن نیز این است که بدانیم همکاران ما چه امکانات و تولیداتی دارند. همه باید بدون مانع تولیدات خود را پخش کنند مثل دو کشور که ویزا را برمی‌دارند. بین تولیدات اعضای اتحادیه نیز نباید ویزا وجود داشته باشد. حق رایت نباید مفهوم داشته باشد به غیر از مواردی که ممکن است یک سریال گران‌قیمتی به صورت محدود عرضه شود اما در حدود ۹۵ درصد باید کپی‌رایت وجود نداشته باشد هرچه ما داریم متعلق به شماست و هرچه شما دارید متعلق به ماست هر برنامه‌ خوبی روی آنتن ما رفت شما آن را پخش کنید و اجازه پخش هم نمی‌خواهد.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه سخنان خود گفت : مدتی است که ما بحث مدیریت داشته‌ها را داریم آرشیو ما گنجینه‌ای است که هرچه از آن بردارید می‌تواند تحول ایجاد کند. این مسئله در همه رسانه‌ها وجود دارد یعنی شبکه المنار باید بداند آرشیو صداوسیما چه دارد و وظیفه رسانه ملی نیز این است که آرشیو را در اختیار آنها قرار بدهد. اجازه لازم نیست؛ صدای حق باید توسط همه جار زده شود. امروز می‌بینید با ما چه می‌کنند. وقتی می‌بینند یک شبکه موفق عمل می‌کند آن را قطع می کنند ما همیشه این مشکلات را داریم شما هم این مشکلات را دارید و به محض اینکه شبکه‌ای برنامه‌هایی تأثیرگذار پخش کند به سرعت و بدون توجه به قرارداد آن را قطع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امکانات ما مشاع است؛ بهترین راه استفاده از امکانات و تولیداتمان نیز ماهواره است. رصد کنید برنامه‌های خوب را بگیرید و پخش کنید باید به سرعت وظیفه اطلاع‌رسانی خود را بالا ببریم عظمت و سربلندی اسلام به اقدامات ما در حوزه رسانه بستگی دارد و تردید نکنید که بخش عمده‌ای از بیداری اسلامی به خاطر تلاش شما در رسانه است.

انتهای پیام/ع.ت _ ب.ب

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۱۸۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.