حق فناوری هسته ای صلح آمیز ایران باید از سوی غرب به رسمیت شناخته شود

‘پرویز اقبال چیمه’ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره مذاکرات ھسته ای امروز مسوولان کشورمان با گروه ۱+۵ خاطر نشان کرد: مذاکرات باید باعث رفع شکاف ھای ایجاد شده بین دو طرف شود در واقع گفت وگوھای ایران و کشورهای غربی یک ابزار مفید برای حل مسائل فیمابین می باشد.

وی گفت: دستیابی و توسعه فناوری ھسته ای با اھداف غیر نظامی و استفاده در مقاصد صلح آمیز حق ھر کشوری در جھان است، جمھوری اسلامی ایران نیز با توجه به این امر به دنبال توسعه فناوری صلح آمیز ھسته ای در کشورش می باشد.

این تحلیلگر پاکستانی معتقد است: رسانه ھای غربی برای خوشحال کردن اربابان خود بویژه تحت تاثیر قرار گرفتن از سوی رژیم اسراییل گزارش ھای نادرست و کاملا مغرضانه علیه برنامه ھای ھسته ای ایران ارائه می دھند.

وی تاکید کرد: ما پاکستانی ھا از موضع ایران در اجرا و توسعه برنامه ھای ھسته ای حمایت و آن را به رسمیت می شناسیم.

رییس دانشکده معاصر دانشگاه دفاع پاکستان (NDU) با اشاره به اینکه قدرت ھای بزرگ ھمواره در پی تحمیل ایده ھای خود بر کشورھای دیگر جھان ھستند، تاکید کرد: مشکل اصلی غرب با جمھوری اسلامی ایران، اتخاذ سیاست ھای خارجی مستقل از سوی این کشور است.

پرویز اقبال چیمه در پایان تصریح کرد: جمھوری اسلامی ایران یک کشور مستقل بوده و ھرگز در برابر فشارھای آمریکا و غرب در ھر وضعیتی تسلیم نخواھد شد.

آساق ** ۱۰۹۵** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.